Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ İNGİLİZCE II Birinci Düzey RDE 262 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LILIYA JANTI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı 19.yy.Rus edebiyatını biçimlendiren düşünceleri sunmak. Aynı dönemin eserlerini biçim ve içerik açısından değerlendirmek
Dersin Tanımı 19. yüzyıl Rus edebiyatı, Rus edebiyatının altın çağıdır. Bu, en yüce isimlerin edebiyatıdır. Aleksandr Puşkin çağdaş Rus edebi dilinin yaratıcısıdır. Bu dönem Rus edebiyatının başlıca akımları realizm ve romantizmdir.

Dersin İçeriği
1 Mihail Lermontov''''un hayatı ve eserleri. Mihail Lermontov''''un gençlik sözleri: okuma ve analiz.
2 Mihail Lermontov''''un felsefi sözleri: okuma ve analiz. Mihail Lermontov''''un aşk sözleri: okuma ve analiz.
3 Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanı: okuma ve analiz. Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanının ana karakterlerinin özellikleri.
4 Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanı: okuma ve analiz. Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanının ana karakterlerinin özellikleri.
5 “Suç ve Ceza” sosyo-psikolojik ve sosyo-felsefi bir romandır. / “Suç ve Ceza”: analiz ve tartışma.
6 “Suç ve Ceza” sosyo-psikolojik ve sosyo-felsefi bir romandır. / “Suç ve Ceza”: analiz ve tartışma.
7 Genel tekrar
8 Ara Sınav
9 19. yüzyılın kalın Rus edebiyat dergileri. "Slavofil" ve "Batılı" kavramları. 19. yüzyıl edebiyat toplulukları ve çevreleri.
10 Anton Çehov''un hayatı ve eserleri. Edebi eserlerin genel özellikleri. Anton Çehov''un "Köpekli Kadın" öyküsü: okuma ve analiz.
11 Anton Çehov''un "Köpekli Kadın" öyküsü: Ana fikrin tartışılması. Ana karakterlerin özellikleri.. Nikolay Leskov''un hayatı ve eserleri.
12 Nikolay Leskov''un "Mtsensk Bölgesi''nden Leydi Macbeth" öyküsü: okuma ve analiz.. Nikolay Leskov''un "Mtsensk Bölgesi''nden Leydi Macbeth" hikayesi: Eserin ana fikrinin ve ana karakterlerin tartışılması.
13 İvan Turgenyev''in hayatı ve eserleri. İvan Turgenyev''in "Babalar ve Oğullar" romanı: okuma ve analiz.
14 İvan Turgenyev''in "Babalar ve Oğullar" romanı: Eserin ana fikrinin ve ana karakterlerin tartışılması. Anton Çehov''un Mektupları: okuma ve analiz.
15 19. yüzyıl Rus edebiyatının genel sonuçları. Genel tekrar. Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere 19. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2 Öğrencilere Rus gerçekçi romanı hakkında fikir vermek.
3 Şiir, düzyazı ve dramada 19. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4 Öğrencilere “küçük adam” hakkında fikir vermek.
5 Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6 Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2 Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3 Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4 Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5 Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6 İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7 Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8 Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9 Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10 Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11 İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12 Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13 İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14 İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17 Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18 İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19 Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20 En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı «Анна Каренина», Лев Толстой; «Анна Каренина», Лев Толстой; «Преступление и наказание», Фёдор Достоевский»; «Отцы и дети», Иван Тургенев; «Рассказы», Антон Чехов; «Вишнёвый сад», Антон Чехов.
Yardımcı Kaynaklar «Лев Толстой», Виктор Шкловский; «Лев Толстой: свободный человек», Павел Басинский; «Родиться в России», Игорь Волгин; «Вокруг Чехова», М. Чехов.

Ders İle İlgili Dosyalar