Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVİRİ Birinci Düzey ÇDE407 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Nurcan Kalkır
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin sözcük dağarcıklarının, okuma anlama ve Çince’den Türkçe’ye çeviri becerilerinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı Öğrencilerin seviyelerine uygun çeşitli metinlerin incelenmesi ve Çince’den Türkçeye çevrilmesi

Dersin İçeriği
1 决心 (Kararlılık adlı metin çevirisi)
2 雨 (Yağmur adlı metnin çevirisi)
3 鲁迅与海婴 (Lu Xun ve kızı Haiying)
4 鲁迅与海婴 (Lu Xun ve kızı Haiying) devamı
5 成语 (Bazı deyimlerin hikayelerinin çevrilmesi)
6 巴金的名字 (Ba Jin’in Adı adlı metnin çevirisi)
7 孔子生活片段 (Konfuçyüs’ün hayatının kısa anlatımı)
8 孔子生活片段 (Konfuçyüs’ün hayatının kısa anlatımı- devam)
9 ARA SINAV
10 Çin Seddi adlı metnin çevirisi
11 女性的理想和理想的女性 (Kadınların İdealleri ve İdeal Kadınlar)
12 妈妈的吻 (Anne öpücüğü adlı metnin çevirisi)
13 Bir konu üzerine Çinceye çeviri yapılması ve 名人趣闻 (Ünlü kişilerden anekdotların çevrilmesi)
14 悟 adlı metnin çevrilmesi
15 悟 adlı hikayenin sonunu öğrencilerin yazmasının istenmesi
16 Öğrencilerin yazdıklarının sınıfta okunarak varsa hatalarının düzeltilmesi
17 FİNAL SINAVI
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çeviri yaparken kültürel, tarihi, felsefi, edebi, sosyal, ekonomik, güncel konular hakkında bilgiler edinir.
2 Çinceden Türkçeye çeviri yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir.
3 Sözcük dağarcığı gelişir.
4 Sık kullanılan Çince deyim, özdeyişleri öğrenir.
5 Okuduğunu anlaması, bunları Türkçe olarak ifade etmesi gelişir.
6 Yazı diline hakim olunur.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Wu, Xiaolu, Cheng, Chaohui, Shuo Hanyu Tan Wenhua, Beijing Yuyan Daxue, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Han, Jiantang, Zhongguo Wenhua, Beijing Yuyan Daxue, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar