Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ HUKUKU Birinci Düzey MS 490 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERTUĞRUL YUVALI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN KAYIRGAN
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Dersin amacı, iş hukukunda işçi ve işverenler bakımından kanuni düzenlemelerin hangi hak ve yükümlülükler getirdiğini, özellikle Yargıtay kararları çerçevesinde uygulamaya yansıyan boyutu ile birlikte ele almak ve öğrenmektir.
Dersin Tanımı Bireysel iş hukuku iş kanunu kapsamında sayılan işçiler ile işveren arasındaki ilişkileri düzenlemektedir.

Dersin İçeriği
1 Ders Tanıtımı, İş Hukukuna Giriş, İş Hukukuna Yön Veren Temel İlkeler
2 İş Hukukunun Temel Kavramları
3 İş Sözleşmesinin Tanımı, Unsurları,Hukuki Nitelikleri
4 İş Sözleşmesinin Yapılması
5 İş Sözleşmesinden Doğan Borçlar
6 İşin Düzenlenmesi
7 Ücretli Tatiller ve Yıllık Ücretli İzin
8 vize haftası
9 İş güvencesi kurumu ve uygulanma şartları
10 İş Sözleşmesinin Fesih Dışında Sona Ermesi
11 İş Sözleşmesinin Bildirimli Fesih Yoluyla Sona Ermesi
12 İş Sözleşmesinin Geçerli Nedenle Fesih Yoluyla Sona Ermesi
13 İş Sözleşmesinin Haklı Nedenle (Derhal) Feshi
14 İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Sonuçları, Kıdem tazminatı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş Hukukunun temel kavramlarını tanımlar. İş sözleşmesini yorumlar.
2 Asıl işveren-alt işveren ilişkisi anlatılır. İşyeri kavramı- işyerinin devri hakkında bilgi sahibi olunur.
3 İş sözleşmesinin kurulmasına ilişkin bilgiler verilmiş olur. İş sözleşmesinin türleri anlatılmış olur.
4 -Çalışma süreleri ile ilgili bilgiler verilir. Fazla çalışmanın niteliği hakkında bilgi sahibi yapılır. Fazla çalışmanın sonuçları öğretilmiş olur.
5 Dinlenme hakları- hafta tatili- yıllık ücretli izin kavramları anlatılmış olur.
6 İş sözleşmesinin sona ermesi ve fesih kavramları tanımlanır.
7 İş sözleşmesinin sona ermesi ve fesih kavramları tanımlanır. İhbar süreleri ve ihbar tazminatına ilişkin farkındalık yaratılmış olur.
8 İş güvencesi kapsamı ve geçerli nedenle feshin ne olduğu anlatılır. İş sözleşmesinin fesih usulleri ve feshin sonuçları hakkında bilgi verilmiş olur.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar