Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROTOZOONLARIN TEŞHİSİNDE KULLANILAN METOTLAR Birinci Düzey VPZ 644 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Bu dersin amacı insan ve hayvanlarda bulunan önemli protozoonların teşhisinde kullanılan tanı metotları, direkt bakı ve boyama yöntemleri, protozoonlarda ayırıcı teşhis ve teşhis kriterlerini öğretmek ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin Tanımı İnsan ve hayvanlarda bulunan önemli protozoonların teşhisinde kullanılan tanı metotları, direkt bakı ve boyama yöntemleri, protozoonlarda ayırıcı teşhis ve teşhis kriterlerini öğretmek ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandıran bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Protozoon enfeksiyonlarının teşhisinde kullanılan yöntemler
2 Sindirim sisteminde yaşayan protozoonların teşhisi
3 Sindirim sisteminde yaşayan protozoonların teşhisi
4 Sindirim sisteminde yaşayan protozoonların teşhisi
5 Sindirim sisteminde yaşayan protozoonların teşhisi
6 Kan parazitlerinin teşhisi
7 Kan parazitlerinin teşhisi
8 Kan parazitlerinin teşhisi
9 Kan parazitlerinin teşhisi
10 Doku parazitlerinin teşhisi
11 Doku parazitlerinin teşhisi
12 Hücre kültürü
13 Protozoon enfeksiyonlarının teşhisinde kullanılan serolojik yöntemler
14 Protozoon enfeksiyonlarının teşhisinde kullanılan serolojik yöntemler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Protozoer enfeksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
2 Protozoer enfeksiyonunun teşhis yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Doğru yöntemi kullanarak en kısa zamanda protozoer enfeksiyonun teşhisini yapabilir hale gelir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tüzer, E., Toparlak, M., Göksu, K. (1997) Veteriner Entomoloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Parazitoloji Abd., İstanbul. Wall, R., D. Shearer, 1997. Veterinary Entomology. Chapman And Hall, Great Britain. Kaufmann, J., 1996. Parasitic Infections Of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. Peters, W., G. Pasvol, 2002. Tropikal Medicine And Parasitology. Mosby International Limited. China. Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19. Schmıdt, G.D. (1985). Foundations Of Parasitology.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar