Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANADOLU TÜRK SANATI KAYNAK VE SORUNLARI II Birinci Düzey ST 604 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KERİM TÜRKMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Anadolu Selçuklularından sonra kurulan Beyliklerin ortaya koyduğu sanat eserlerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Anadolu’da Selçuklulardan sonra ortaya çıkan beyliklerden Germiyanoğulları, Menteşeoğulları, Karesioğulları, Aydınoğulları Çandaroğulları ve Hamidoğulları döneminde inşa edilen tarihi yapıların (cami, medrese, türbe kervansaray vb.) plan tipleri, fonksiyonları, mimari ve tezyini özellikleri.

Dersin İçeriği
1 Beylikler Dönemi kavramı
2 14. yüzyıl Anadolu Beylikleri dönemi siyasi, sosyal ve kültürel ortam I
3 14. yüzyıl Anadolu Beylikleri dönemi siyasi, sosyal ve kültürel ortam II
4 Selçuklu-Anadolu Beylikleri Mimarisi: Yapısal çözümlemeler I
5 Selçuklu-Anadolu Beylikleri Mimarisi: Yapısal çözümlemeler II
6 Karamanoğulları Beyliği; siyasi ve kültürel ortam
7 Selçuklu-İlhanlı-Memluk-Karamanoğulları sanat ilişkileri
8 ARASINAV
9 Hamidoğulları-Germiyanoğulları Beylikleri sanatı ve mimarisi sorunları
10 Dulkadiroğulları ve Ramazanoğulları sanat ilişkileri
11 Candaroğulları Beyliği mimarisi sorunları
12 Aydınoğulları, Menteşeoğulları ve Saruhanoğulları Beylikleri mimarisi: yapısal çözümlemeler I
13 Hafta Aydınoğulları, Menteşeoğulları ve Saruhanoğulları Beylikleri mimarisi: yapısal çözümlemeler II
14 Hafta Osmanoğulları Beyliği mimarisi ve sorunları: Yapısal çözümlemeler
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beylikler Dönemi öncesi Anadolu'nun siyasi ve kültürel ortamını tartışır.
2 Anadolu Beylikler döneminin siyasi ve kültürel ortamını tartışır.
3 Anadolu Beylikler dönemi mimarisinin gelişim ve değişim sürecini sorgular.
4 Anadolu Beylikler Dönemi mimarisinin plan tipi, malzeme-teknik, üslup ve bezeme özelliklerini tanımlar.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Bakırer, Ö.,Selçuklu Öncesi ve Selçuklu Dönemi Anadolu Mimarisinde Tuğla Kullanımı I- II Ankara, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1981; Mülayim, S.,Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler,Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1982. Ögel, S., Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, TTK Yayınları, Ankara, 1966 Ögel, S., Anadolu Selçuklu Sanatı Üzerine Görüşler, Güven Matbaası, İstanbul, 1986. Öney, G., Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El Sanatları, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara, 1978 Schneider, G. (1980), Geometrische Bauornamente Der Seldschuken in Kleinasien, Wiesbaden: Reichert. Sözen, M., Anadolu Kentleri, İstanbul: Doku Yayınevi, 1971

Ders İle İlgili Dosyalar