Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Üçüncü Düzey PAR 613 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Zeynep Baykan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, doktora öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin eğitimin önemli bir parçası olduğunu benimseyecek, eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek, amaca uygun ölçme ve değerlendirme yöntemi belirleyebilecek ve kullanabileceği çeşitli sınav yöntemlerini hazırlayabileceklerdir.
Dersin Tanımı Ölçme ve değerlendirme

Dersin İçeriği
1 Eğitimde ölçme değerlendirmenin önemi
2 Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramlar
3 Ölçme aracında bulunması istenen özellikler
4 Amaca uygun ölçme değerlendirme yöntemi belirleme
5 Ölçmenin planlanması
6 Sözlü sınavlar
7 Yazılı sınavlar
8 Sınav istatistikleri
9 Portfolyo ve diğer güncel ölçme yöntemleri
10 Beceri eğitimi ve değerlendirme süreci
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin eğitimin önemli bir parçası olduğunu benimseyecek
2 eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek
3 amaca uygun ölçme ve değerlendirme yöntemi belirleyebilecek
4 çeşitli sınav yöntemlerini hazırlayabilecek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5 Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10 Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12 Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ölçme ve değerlendirme Editör: Emin Karaip Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Editör: Satılmış Tekindal Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Doç.Dr.Halil Tekin

Ders İle İlgili Dosyalar