Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL ELEKTRONİK Birinci Düzey HEE 108 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin herhangi bir ön şartı yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAMDİ ERCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FATMA YILDIRIM DALKIRAN
Dersin Veriliş Şekli Ders yüz yüze iletişim şeklinde işlenmektedir.
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki yeteneklere kavuşacakları beklenmektedir:  1. Yarıiletken elemanların iletkenlik mekanizmalarının anlaşılması ve ifade edilmesi.  2. p-n  ve  çok  jonksiyonlu  diyotların,  BJT  ve  FET’lerin,  SCR,Diyak,Triyak  ve  UJT’nin  DC  şartlar  altında  çalışma mekanizmaların anlaşılması ve ifade edilmesi.  3. Diyot tabanlı devrelerin analizi ve tasarımı.
Dersin Tanımı Elektronik Elemanlar.

Dersin İçeriği
1 Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
2 Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
3 p-n jonksiyonu; yarıiletken diyotlar.
4 p-n jonksiyonu; yarıiletken diyotlar.
5 Diyot uygulamaları.
6 Diyot uygulamaları.
7 Bipolar jonksiyon; BJT karakteristikleri. 
8 Bipolar jonksiyon; BJT karakteristikleri. 
9 BJT’lerin DC kutuplaması. 
10 BJT’lerin DC kutuplaması. 
11 FET’lerin çalışma mekanizmaları, karakteristikleri ve DC kutuplamaları.
12 FET’lerin çalışma mekanizmaları, karakteristikleri ve DC kutuplamaları.
13 Çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
14 Çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik,  fen  ve  mühendislik  bilgilerini  uygulama  becerisi.
2 yarıiletken  elamanların  davranışını  anlamak  için temel fizik  ve kimya bilgilerini ve aynı zamanda devre uygulamalarının analizinde matematik bilgilerini kullanabilmelidirler.
3 İstenen  gereksinimleri  karşılayacak  biçimde  bir  sistemi,  parçayı  ya  da  süreci  tasarlama  becerisi.
4 yarıiletken  elemanlara  dayalı  bir sistemi  basit  düzeyde  tasarlayabilmeli ve analiz edebilmelidir.
5 Havacılık problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Dersin içeriği değişik problem ve çözümleriyle zenginleştirilmiştir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.

Ders İle İlgili Dosyalar