Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEKİRDEK İÇİ DÜZEN Birinci Düzey TIB 614 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri (Dersin asıl adı: Çekirdek içi düzen ve bazı hastalıklarla ilişkisi) Çekirdek içi düzen dersini almış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN CÜCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı Çekirdeğin iç düzenini kavratmak, bu düzedeki değişikliklerin, bazı hastalıklarla ilişkisi konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin Tanımı Kseroderma pigmentosum,Down Sendromu, tiroid, meme, barsak, mesane, prostat v.d. kanser tipleri ile ilişkili olarak çekirdek içi düzen dinamiklerinin teorik incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Çekirdek yapısı ve içeriği.
2 çekirdek içi moleküler ve biyopartiküler yerleşim.
3 Hücre çoğalması ve çekirdek elemanlarının rolleri
4 rDNA transkripsiyonu, gümüş seven proteinlerin özellikleri ve rolleri
5 NOR bölgeleri ve ribozom biyosentezi
6 ribozom yapım hızı ve rDNA bölgelerinde transkripsiyon kontrolu durumu ilişkisi
7 Ribozom yapım hızı, rRNA üretiminde down reulation ve enerji tüketimi üzerine yorumlar.
8 Olağan dışı hücre çoğalmasının görüldüğü malin ve benin hastalıklar.
9 rDNA genlerinin aşırı transkripsiyonu ve olası nedenleri
10 Gümüş boyama yöntemi.Hücre çoğalması ve hastalık ilişkisinin AgNOR boyama ile belirlenmesinde kullanılan değerlendirme yöntemleri
11 Protein artişonon iki boyutlu ölçümünde bilgisayarlı görüntü analizi ve diğer yöntemlerle karşılaştırılması.
12 Hücre çoğalması ve hastalık ilişkisinin AgNOR boyama ile belirlenmesinde kullanılan değerlendirme yöntemleriGümüş boyama yöntemi.
13 Hücre çoğalması ve hastalık ilişkisinin AgNOR boyama ile belirlenmesinde kullanılan değerlendirme yöntemleri
14 AgNOR yöntemi üzerine dünya literatüründeki tartışmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AgNOR değerlendirmesi kullanarak hastalık tanısı, prognozo v.d. konularda araştırma yapmayı planlayan öğrenciler proje hazırlama, çalışma, yorum yapma konusunda oldukça yeterli hale geleceklerdir.
2 DOLDURULACAK
3 DOLDURULACAK
4 DOLDURULACAK
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 11 22
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 6 18
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DOLDURULACAK
Yardımcı Kaynaklar DOLDURULACAK

Ders İle İlgili Dosyalar