Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIM EKONOMİSİ Birinci Düzey GZM207 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. AHMET KÖSEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Tarım sektörünün önemi ve ülke ekonomisi üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, tarım sektörünün diğer sektörlerle ilişkisi, tarımsal ürünler piyasasında fiyat oluşumu, Türkiye''''''''de tarım sektörünün durumu gibi konular açıklanmaktadır.
Dersin Tanımı Tarım sektöründe en düşük maliyetle üretim, kar maksimizasyonunun sağlanması gibi hususları inceleyen alt bilim dalıdır.

Dersin İçeriği
1 Tarımın tarihsel gelişimi
2 Tarımsal üretimin özellikleri
3 Türkiye''de tarımsal yapı
4 Tarımsal üretim fonksiyonu
5 Tarımda geçerli olan ekonomi prensipleri: Azalan verimler kanunu
6 Tarımda geçerli olan ekonomi prensipleri: İkame prensibi
7 Tarımda geçerli olan ekonomi prensipleri: Eş marjinal gelir ve fırsat maliyeti prensibi
8 ARA SINAV
9 Tarımda geçerli olan ekonomi prensipleri: Mutlak ve nisbi kar prensibi
10 Tarımda geçerli olan ekonomi prensipleri: Üretim maliyeti prensibi
11 Tarım ürünlerinde fiyat oluşumu
12 Tarımsal ürün fiyatlarının istikrarsızlığı: King kanunu
13 Tarımsal ürün fiyatlarının istikrarsızlığı: Örümcek ağı teoremi
14 Tarımsal ürünlere devlet müdahalesi
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarım ekonomisiyle ilgili temel kavramlara hakimiyet
2 Tarım sektörüyle ilgili gelişmeleri takip etme ve yorumlama becerisi
3 ---
4 ---
5 ---
6 ---
7 ---
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zeynel Dinler, Tarım Ekonomisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2008.
Yardımcı Kaynaklar 1)Zeynep Dernek, Tarım Ekonomisi ve İşletmeciliği, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, No: 56, Isparta, 2006. 2)Ali Özgüven, Tarım Ekonomisi ve Politikası, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1983.

Ders İle İlgili Dosyalar