Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL-II Birinci Düzey YBD 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce- Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CEMAL ERDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sunuş stratejisi
Dersin Amacı Yüksek Öğrenimini Yapan Öğrencilerin Önceki Öğrenmelerini Pekiştirerek TEMEL düzeyde İngilizce ‘ye sahip olup kendilerini hedef bir dilde ifade edebilmelerini sağlamak
Dersin Tanımı Yüksekokul okuyan öğrencilerin anadilin yanında en temel gereksinimlerden biri olan hemen hemen her alanda olmazsa olmazlardan " yabancı dil" yeteneğini öğrencilere kazandırmayı amaçlayan 6 kredilik 6 teorik saatten oluşan bir ders.

Dersin İçeriği
1 Hedef dilde kendini tanıtabilmek Ülke ve ulus isimlerini söyleyebilmek 1 den 100 e kadar sayabilmek alfabeyi İngilizce okuyabilmek
2 Şimdiki zaman kipini aktif bir şekilde kullanabilmek Saati söyleyebilmek Aile üyelerinin İngilizce karşılıklarını bilmek
3 Mesleklerin yabancı dildeki karşılıklarını bilmek Ne iş yaparsınız? Nerede çalışıyorsunuz? Sorularını sorup cevaplayabilmek
4 Belirteçlerin (Artikellerin) farklarını söyleyebilmek Tekil ve çoğul isimler yazabilmek
5 Sıfatları ve zamirleri ayırabilmek ve zamirleri aktif bir şekilde kullanabilmek
6 'Var' ve 'yok' ifadelerinin olumlu, olumsuz ve soru cümlelerini kurabilmek Kelimeye eklenen ön ve son eklerin farkında olmak
7 Bir yerin nerede olduğunu sorabilmek ve bir yer sorusunu cevaplayabilmek
8 Yer- yön zarflarını anlamak ve kullanabilmek Geniş zaman kipine ait eski bilgileri hatırlayabilmek
9 Geniş zaman kipini aktif bir şekilde kullanabilmek
10 Sıklık zarflarının farklarını anlayabilmek Sınıf içi objelerin isimlerini söyleyebilmek
11 Can-can't (-ebilmek) kalıbını etkin bir şekilde kullanmak Hedef dilde para takası yapabilmek
12 Nerede, kim, ne... Vb. soru kalıplarını kullanabilmek Giysi isimlerini söyleyebilmek
13 Sayılabilen ve sayılamayan nesneleri sınıflandırabilmek Have got- has got yapısını kullanabilmek
14 Miktar belirteçlerinin farklarını söyleyebilmek ve bu belirteçlerle cümleler kurabilmek Emir cümlelerini kurabilmek hedef dilde bir yemek tarifi yapabilmek
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler isimlerini, nereli olduklarını ve hangi ulustan olduklarını söyleyebilir ve 1-100 arasındaki sayılarla kurulabilecek ifadeleri anlayabilirler. İsimlerini ya da başka bir kelimeyi heceleyebilirler.
2 Öğrenciler şimdiki zamanı etkin şekilde kullanabilir, olumlu, olumsuz, soru cümlelerini kolaylıkla kurabilirler. Saati sorabilir ve söyleyebilirler. Aile içinde bireylerin İngilizce karşılıklarını bilir ve akrabaların hepsini İngilizce adlandırabilirler.
3 Öğrenciler ne iş yaptıklarını, bir mesleğe sahip birinin nerede çalıştığını söyleyebilirler. Bir ismin tekil ve çoğul hallerini bilebilir ve düzensiz çoğulları ayırabilirler.
4 Öğrenciler yol tarifi isteyen ve İngilizce konuşan bir yabancıya yol tarifi yapabilirler.
5 Öğrenciler bu dersin sonunda geniş zamanı kullanarak cümleler kurabilir ve günlük yaptıkları şeyleri anlatabilirler.
6 Öğrenciler kişi zamirlerini tanımlayıp özne, nesne ve iyelik olmak üzere gruplandırabilir ve bu zamirleri etkin şekilde cümle içinde anlayabilirler.
7 Öğrencilere bir nesne ismi söylendiğinde onlar hedef dilde bu nesnenin sayılabilir ya da sayılamaz olduğunu ayırabilir ve miktarını belirtebilirler. Bir yemek tarifini anlatabilir ya da İngilizcede yazılmış bir yemek tarifini okuyup anlayabilirler.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 52 1 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   80

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milestone Course Book
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar