Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BAĞIMSIZ İDARİ OTORİTELER İkinci Düzey HKKT 559 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYNUR HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Allı YEŞİLYURT DURAN, FATMA OTKAN
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bağımsız idari otoritelerin türleri, idari teşkilat içindeki yeri, düzenleme yetkisi ve uyuşmazlıkların çözümünün incelenmesidir.
Dersin Tanımı Bağımsız idari otoritelerin ortaya çıkışı, türleri, mali ve idari açıdan denetimi, bağımsız idari otoritelerin konumu, bağımsız idari otoriteler arasında çıkabilecek uyuşmazlıkların çözümü konularının değerlendirildiği derstir.

Dersin İçeriği
1 Bağımsız İdari Otoriteler Nasıl ve Niçin Ortaya Çıktı?
2 Bağımsız İdari Otoriteler Nasıl ve Niçin Ortaya Çıktı?
3 Bağımsız İdari Otoritelerin Türleri
4 Bağımsız İdari Otoritelerin Özellikleri
5 Regülasyon Kavramı
6 Bağımsız İdari Otoritelerin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
7 Bağımsız İdari Otoritelerin Yargısal Denetimi
8 Türk Hukukunda Bağımsız İdari Otoriteler
9 Bağımsız İdari Otoritelerin İdari ve Mali Açıdan Denetlenmesi
10 Bağımsız İdari Otoritelerin Anayasal Konumu
11 Bağımsız idari otoritelerin düzenleme yetkisi
12 Bağımsız İdari Otorite Kararlarının Niteliği
13 Bağımsız İdari Otoriteler Arasında Çıkabilecek Uyuşmazlıklar ve Çözüm Perspektifleri
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bağımsız idari otorite kavramını tespit etmek
2 Bağımsız idari otoritelerin türlerini ve özelliklerini tespit etmek
3 Bağımsız idari otoritelerin denetlenmesi
4 Bağımsız idari otoritelerin düzenleme yetkisi
5 Bağımsız idari otoritelerin kararları
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar