Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SULAMA ŞEBEKELERİNDE ORGANİZASYON VE YÖNETİM Birinci Düzey BSM602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sulama şebekeleri ve unsurlarının neler olduğunu öğrenmek, sulama işletmeciliğindeki güncel sorunlara önerilerde bulunmaktır.
Dersin Tanımı Sulama organizasyonlarının neler olduğu, sulama şebekelerinin unsurları, görevleri ve değerlendirme ölçütlerinin neler olduğudur.

Dersin İçeriği
1 Sulamaya genel bakış
2 Dünyada ve ülkemizde sulama durumu
3 Sulama organizasyonları
4 sulama birlikleri, devlet sulama kurumları, sulama kooperatifleri
5 Sulama yönetim şekilleri
6 Sulama işletmeciliği
7 Sulama şebekeleri ve unsurları, görevleri
8 Sulama şebekesinin değerlendirilmesi
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sulamanın anlamını bilir.
2 Sulamanın tarihçesini ve mevcut durumunu bilir.
3 Sulama organizasyonlarını ve değerlendirme ölçütlerini bilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 8 5 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 7 2 14
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 8 40
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sulama İşletme ve Yönetimi, Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Irrigation Management: Principles and Practices

Ders İle İlgili Dosyalar