Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYEDE MÜZİK EĞİTİMİNİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ İkinci Düzey MÜZ 540 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NAZİFE OYA LEVENDOĞLU ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Türk Müzik eğitimine yönelik olarak felsefe ve düşünce üretmek uygulamaları tartışmak.
Dersin Tanımı Bu ders Türkiye'de müzik eğitiminin dayandığı temel yaklaşım şekillerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Ders hakkında genel bilgilendirme
2 Müzikay-ı Humayun'un kuruluşu
3 Türkiye- Avrupa müzik ilişkileri
4 Atatürk ve Müzik
5 Cumhuriyet döneminde müzik
6 Musiki Muallim Mektebinin kuruluşu
7 Müzik dergileri ve fikir yazıları
8 Sınav
9 Eğitim fakülteleri ve müzik eğitim programları
10 Müzik eğitimi üzerine düşünce tartışmaları
11 Ödev sunumları ve tartışma
12 Ödev sunumları ve tartışma
13 Ödev sunumları ve tartışma
14 Ödev sunumları ve tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiyede müzik eğitimi tarihini bilmek.
2 Dönemsel özellikleri tartışabilmek.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar