Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ Birinci Düzey D-ULS310 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ayşe Aslıhan Çelenk
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türkiye AB ilişkilerini etkileyen faktörlerin çözümlenmesi
Dersin Tanımı Türkiye AB İlişkilerin geçmişi, bugünu ve geleceği

Dersin İçeriği
1 Türkiye AB ilişkilerinin dinamikleri: Türkiye'nin AB üyeliğinin toplumsal, kültürel, ekonomik, siyasal yönleri;
2 İlişkilerin tarihçesi: Ankara Antlaşmasından Kopenhag Siyasi Kriterlerine Türkiye'nin katılımı ve katılım tartışmasının önemli unsurları;
3 İmtiyazlı üyelik, pozitif ajanda, yoğunlaştırımş diyalog üzerine tartışmalar;
4 Siyasal reformlar üzerine işbirliği, viza, hareketlilik ve göç;
5 Enerji, teröre karşı savaş gibi ekonomik ve askeri hususlar;
6 Ticaret ve Gümrük Birliği;
7 AB Mühtesabatına uyum süreci;
8 Güncel gelişmeler ve Avrupa Komisyonu İlerleme Raporları;
9 Dış Politika gündemi, savunma ve güvenlik politikaları
10 AB-Türkiye İlişkilerinde Güncel Sorunlar: Kimlik Tartışmaları
11 Avrupalılaşma ve Türkiye
12 AB'nin Geleceği ve Türkiye
13 Uluslararası bir Aktör Olarak AB ve Türkiye
14 İç Politikada bir Güç Unsuru Olarak AB
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AB'ye yönelik Türk Dış Politikasındaki temel eğilimleri, hedefleri ve kurulumun anlamlandırılması;
2 Türkiye'nin AB üyeliği Perspektifindeki yeni dinamiklerin kavranması;
3 Türkiye AB ilişkilerindeki gerilimli hususları çözümleme kapasitesine sahip olabilme;
4 Türkiye AB İlişkileri gündemini tarihsel çerçevesinde açıklama kapasitesi edinme;
5 İlerleme Raporlarında kullanılan dilin anlamlandırılması.
6 Türk Dış Politikasında Avrupa Unsurunu tartışabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı New Perspectives on Turkey-Eu Relations, Chris Rumford, Taylor & Francis Group, 2013
Yardımcı Kaynaklar Turkey’s Road to European Union Membership: National Identity and Political Change, Susannah Verney, Kostas Ifantis, Routledge, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar