Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESLENME BİLİMİNDE YENİLİKLER II Üçüncü Düzey BES 349 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Güz dönemi BES 348 kodlu Beslenme Biliminde Yenilikler
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Beslenme ve diyetetik bölümündeki tüm öğretim elemanları
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Beslenme ve diyetetik bölümündeki tüm öğretim elemanları
Dersin Veriliş Şekli Danışmanlık verme
Dersin Amacı Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri takip etme
Dersin Tanımı Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel bilgileri tarayarak rapor haline halinde sunma

Dersin İçeriği
1 Seminer sunumu hazırlama.
2 Seminer sunumu hazırlama.
3 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
4 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
5 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
6 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
7 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
8 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
9 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
10 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
11 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
12 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
13 Her grubun sınıfa kendi seminerini sunması.
14 Seminer konusuyla ilgili soruları cevaplama ve tartışma.
15 Sunumda eksik olan bölümleri ve cevaplayamadığı soruları tamamlama.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beslenme ve diyetetik alanındaki seçmiş olduğu konusunu sunma becerisi kazanır.
2 Seminer konusuyla ilgili uygun beslenme önerileri verebilir.
3 Sunmuş olduğu konuya yönelik soruları cevaplandırabilir.
4 Sunmuş olduğu konu ile ilgili eksikleri tamamlayabilir.
5 Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapma ve önerilerde bulunma pratiği kazanır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 2 2
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders kitabı bulunmamaktadır. Beslenme alanındaki ulusal veya uluslararası dergiler.
Yardımcı Kaynaklar www.ncbi.nhn.nih.gov/pubmed; www.sciencedirect.com; scholar.google.com.tr; www.nutrition.org

Ders İle İlgili Dosyalar