Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Birinci Düzey ST 752 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans derslerini geçmiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Anabilim dalı öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencinin yüksek lisans döneminde edindiği alt yapıya, tez çalışması üzerinden yeni birikimler katmak ve belirli bir alanda onu uzmanlaştırmak bu dersin amacıdır.
Dersin Tanımı Öğrencinin tez çalışması üzerinden sanat tarihi

Dersin İçeriği
1 Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
2 Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
3 Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
4 Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
5 Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
6 Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
7 Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
8 Ara sınav
9 İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
10 İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
11 İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
12 İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
13 İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
14 İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çalışma alanıyla ilgili tez hazırlar ve bir alanda uzmanlaşır
2 Çalışma alanını belirlemek için ön hazırlık olarak farklı konularda araştırma yapar. Konulardan uygun olanı seçer. Çalışma alanını tam olarak belirler. Çalışma konusuyla ilgili olarak yapılan yayınları inceler.
3 Konuyla ilgili kaynak taraması yapabilecek ve yayınları değerlendirebilecektir. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda ulaşılan sonuçları ele alır. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda eksik kalan yönleri belirleyebilecektir.
4 İncelenecek konunun tam olarak adını koyabilecektir. Çalışma konusunun bilime getireceği yenilikleri tartışabilir. Konuyu araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
5 Çalışma planı hazırlayabilecektir. Çalışma planına uygun ana ve alt başlıklar belirleyebilecektir. İncelenecek konunun materyallerini toplayabilir ve değerlendirebilir.
6 İncelenecek konunun alan çalışmasını yapabilir. Konunun fotoğraflarını çekebilir ve yapıların ölçülerini alabilecektir.
7 Toplanan materyallerin değerlendirmesini yapabilecektir. Alınan ölçülerin autocad çizimlerini yapabilecektir.
8 Ele alınan konunun yazımına başlayabilir. Tarihçe, coğrafi durum ve katalog bölümünü toplanan bilgiler ışığında oluşturabilir.
9 Değerlendirme ve sonuç bölümlerini oluşturur. Çalışmaya uygun giriş ve önsöz bölümlerini oluşturabilir.
10 Konu yazımında karşılaşılan sorunları tartışabilir. Yazımda karşılaşılan sorunları giderilmeye çalışır ve düzeltmeleri yapabilir. Yazımı tamamlanan çalışmayı gözden geçirir. Gözden geçirilen çalışmayı basıma hazır hale getirir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar