Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAĞ BİTKİLERİ Üçüncü Düzey TAB 403 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye’de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir
Dersin Tanımı Soya, susam, yerfıstığı, ayçiçeği, kolza ve aspir gibi bitkilerin; önemi, dünya üzerindeki yayılış, üretim durumu, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim nöbeti, gübreleme, ekim, yabancı ot kontrolü, sulama, hastalık ve zararlıların kontrolü, hasat) ve depolanması gibi konuları içerir

Dersin İçeriği
1 Bitkisel yağlar ve önemi. Üretim ve tüketim durumları ve bu konu hakkında ödev verilecektir
2 Soya yetiştirme tekniği
3 Soya yetiştirme tekniği
4 Yerfıstığı yetiştirme tekniği
5 Yerfıstığı yetiştirme tekniği
6 Susam yetiştirme tekniği
7 Susam yetiştirme tekniği
8 ARA SINAV
9 Ayçiçeği yetiştirme tekniği
10 Ayçiçeği yetiştirme tekniği
11 Kolza yetiştirme tekniği
12 Kolza yetiştirme tekniği
13 Aspir yetiştirme tekniği
14 Diğer yağlı tohumlu bitkilerin yetiştirme tekniği
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilme
2 Yağ bitkileri ile ilgili ülkesel üretim projeleri hazırlayabilme
3 Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarabilme
4 Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirebilme
5 Yağ bitkileri ıslahı konusunda bilgi sahibi olma
6 Yağ bitkilerinin tohumluk üretimini yapabilme
7 Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirebilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yağ Bitkileri Yetiştirme ve Islahı, 2007 Prof.Dr.H.Halis ARIOĞLU Soybean Physiology, Agromomy and Utilization, 1978 A.G.NORMAN
Yardımcı Kaynaklar Sesame and Safflower,1985 P.POETİRAY and C.R.PİNEDA SunfPeanut Science and Technology,1982 H.E.Pattee and C.T.YOUNG lower Science and Technology, 1978 J.F. CARTER

Ders İle İlgili Dosyalar