Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TV REKLAMCILIĞI Birinci Düzey RTS356 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. KADİR MACİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Atölye çalışması
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrenciler, televizyon reklam filmlerini çözümleyebilecek, televizyon reklamlarında yaratıcı strateji süreci, anlatı içeriği ve anlatı içeriğini oluşturabilecek bir reklam filmi uygulamasını gerçekleştirebilecektir.
Dersin Tanımı Öğrencilerin, televizyon reklamcılığının her safhasını öğrenerek, ilgili teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmaları (TV reklam filmi) yapabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Reklam Tanım, Amaç ve Özellikleri
2 Televizyon Reklam Filminde Yaratım Süreci, Araştırma ve Bilgi Toplama
3 Ürün, Hizmet Analizi
4 Hedef Kitle Analizi
5 Yaratıcı Fikrin İletiye Dönüşümü
6 Reklam Filmi Anlatı Biçimleri
7 Reklam Filmi Anlatı İçerikleri
8 Reklam Filmlerinin İzlenilmesi ve Göstergebilimsel Yöntemle Bu Filmlerin Çözümlenmesi
9 Televizyon Reklam Filmi Görüntüsel Yaratım Süreci
10 Televizyon Reklam Filmi Örnek Çözümlemesi
11 Televizyon Reklam Filmlerinde Kullanılan İletişim Stratejileri
12 Televizyon Reklam Filmlerinde Senaryonun Analizi
13 Reklam Filmlerinin Videodan Barkovizyon Aracılığıyla Sınıf Ortamında İzletilmesi.
14 İzlenilen Reklam Filmlerinin Betimsel ve Derin Analizlerinin Yapılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, televizyon reklamcılığının her safhasını öğrenir.
2 Öğrenciler televizyon reklam filmlerini çözümleyebilecek kapasiteye ulaşır.
3 Öğrenciler televizyon reklamlarında yaratıcı strateji sürecini bilir.
4 Öğrenciler televizyon reklamlarında anlatı içeriğini oluşturabilir.
5 Öğrenciler televizyon reklam filmi görüntüsel yaratım sürecini kavrar.
6 Öğrenciler televizyon reklamlarında anlatı biçimini oluşturabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 5 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Televizyon Reklamcılığı, Ergün Yolcu, Emek Matbaacılık, 2001, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Reklam ve Reklamcılık,Müge Elden,Say Yayınları, 2009, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar