Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI Birinci Düzey HİT 215 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Cıngı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilerin bir halkla ilişkiler kampanyasının nasıl yapılacağı hakkında malûmat sahibi olması
Dersin Tanımı Bu dersteki temel amacımız, temelde bir iletişim kampanyasının, özelde ise halkla ilişkiler kampanyasının nasıl yapabileceğimizi öğrenmek. Halkla ilişkiler kampanyası deyince aslında aklımıza Turkcell’in Kardelen Ayşe’ler projesi geliyor olsa da kapsamı oldukça geniş. Sertab Erener’in albüm tanıtımı kampanyasından bir siyasi partinin seçim kampanyasına oldukça geniş bir skalada düşünebiliriz. Konvansiyonel PR çalışmalarının yanı sıra yeni iletişim teknolojilerinin sunduğu imkânlar ve vay anasına be dedirten gerilla çalışmalar ile halkla ilişkiler kampanyaları tadından yenmez oluyor. Bu derste de tadından yenmez kampanyalar nasıl yapılır, onları konuşuyor olacağız inşAllah. Çeşitli araştırma teknikleri ile veriler toplamayı, bu veriler ile çeşitli analizler yaparak durumu ortaya koymayı, amaca ve hedefe gidecek stratejileri belirlemeyi, kreatif uygulamaların tasarımını ve başarının ortaya nasıl konulacağını bu derste öğrenebileceğiz.

Dersin İçeriği
1 Dersin niteliğinin açıklanması, kitap, kaynak önerileri, kampanya konusuna giriş ve kampanya sürecinin aşamaları
2 Pazarlamada 7P (Kampanyaya başlamadan önce pazarlama sürecinin kontrolleri)
3 Brief (Brief türleri, kampanya briefi, briefin hazırlanması ve sunumu)
4 Veri toplama yöntem ve teknikleri (Kalitatif (nitel), kantitatif (nicel) ve Mixed (karma) yöntem araştırma desenleri)
5 Pazar analizi (Pazarda neler oluyor? PRESTCOM analizi ve Porter’ın 5 gücü modeli)
6 Rakip analizi (Kimlerle rekâbet halindeyiz? “Birebir rekâbet”, “cüzdan payı alacağı rekâbet” ve “share of life” rekâbet.
7 SWOT analizi, TOWS modeli, purpose (varlık nedenimiz))
8 Hedef kitle ve Pazarlama İletişimi Hunisi (Segmentasyon modelleri, demografik, psikografik ve davranışsal modeller. Pazarlama iletişimi hunisine göre hedef kitlelendirme.)
9 Strateji ve Taktikler (İletişim stratejisi, mesaj stratejisi)
10 Kreatif strateji (Konseptin belirlenmesi, USP)
11 Event (Faaliyet tasarımı ve faaliyet takvimi)
12 Medya Planı
13 Bütçeleme
14 Ölçme ve Değerlendirme Modelleri (Cutlip, Center & Broom, IPRA ve Macnamara modelleri)
15 Başarıyı ölçümleme (PR faaliyetlerinin ölçümünde kullanılacak alan ölçümleri (çıktı ölçümleri))
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler kampanya mefhumunu anlar.
2 Öğrenciler bir kampanyayı 4 aşamada yürütmeyi kavrar.
3 Öğrenciler sektörel analizler yapar.
4 Öğrenciler sektördeki uygulamaları görür.
5 Öğrenciler sektördeki süreci anlar.
6 Öğrenciler kampanya sürecini yürütme yeterliliğine erişir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Halkla İlişkiler Kampanyaları Ders Notu; Mustafa Cıngı; 2021 (https://mustafacingi.com/hit215-hi-kampanyalari-okuma-listesi/ adresi üzerinde yer almaktadır)
Yardımcı Kaynaklar 1. Algılama Yönetimi; Ali Saydam; Remzi Kitabevi; 2017 2. Mor İnek; Seth Godin; MediaCat Yayınları ; 2010 3. Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları; Ceyda Aydede; MediaCat Yayınları ; 2001 4. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi; Ahmet Bülend Göksel; Nobel Yayınları ; 2013 5. Stratejik İletişim Yönetimi; İnci Çınarlı; Beta Yayınevi ; 2013 6. Değerli Dostum; Betûl Mardin; Kendi yayını 7. Medya ve Halkla İlişkiler; Ceyda Aydede; Rota Yayınları ; 2004 8. İtibar Yönetimi; Salim Kadıbeşegil; MediaCat Yayınları ; 2013 9. Konumlandırma; Al Ries & Jack Trout; MediaCat Yayınları ; 2015 10. İletişim Hayattır “Alaeddin Asna Kitabı”; Deniz Gökçe İnceoğlu; Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları (e-kitap formatı da mevcut) 11. Bir PR’cının Meslek Anıları; Alaeddin Asna; MediaCat Yayınları 12. Araştırma Deseni; John Creswell; Eğiten Kitap Yayınları 13. Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya; Salih Seçkin Sevinç; Optimist Yayınevi 14. Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin?; Oğuzhan Saruhan; MediaCat Yayınları 15. Kelimelerle Konumlandırma; Engin Tezcan; E-kitap: https://engintezcan.com/kelimelerle-konumlandirma/ 16. Hap; Erol Batislam; Ceres Yayınları 17. https://mustafacingi.com/hit215-hi-kampanyalari-okuma-listesi/ adresinde belirtilen ders notları ve kampanya/proje örnekleri

Ders İle İlgili Dosyalar