Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KENTSEL KORUMA ALANLARINDA PLANLAMA ÖRNEKLERİ Birinci Düzey ŞBP 630 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CEYHAN YÜCEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders anlatımı, saha araştırması
Dersin Amacı Uluslararası ve ulusal düzeyde gerçekleştirilmiş planlama uygulamaları üzerinden, kentsel koruma alanlarında korunacak niteliklerin ve değerlerin tespit edilmesine yönelik bilgi toplama, araştırma ve değerlendirme süreci; koruma ilkelerini belirleme ve başarılı bir koruma için gerekli olan planlama ve uygulama kararlarını oluşturma konularında bilgi ve görgünün artırılması.
Dersin Tanımı Ders, ilk aşamada yürütücü tarafından kentsel koruma alanları ve bu alanların planlanması ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ve gerçekleştirilmiş planlama uygulamaları konusunda örnek uygulama sunumlarını içeren ders anlatımını içerir. İkinci aşamada, örnek olarak seçilecek koruma planlaması gerçekleştirilmiş Türk ya da başka ülke kentleri üzerinde gerçekleştirilmiş planlama çalışmaları konularında öğrenciler tarafından yapılacak çalışmalar sunulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve ders ile ilgili açıklamalar
2 Kentsel koruma alanlarına yönelik tanımlar ve kavramsal açıklamalar
3 Kentsel koruma alanlarının planlanması ve yönetimine ilişkin uluslararası ve ulusal düzeyde yasal belgeler, ilkeler ve uygulama araçları
4 Kentsel koruma alanlarında planlama ilkeleri ve teknikleri
5 Kentsel koruma alanlarında uluslararası ve ulusal planlama örnekleri
6 Kentsel koruma alanlarında uluslararası ve ulusal planlama örnekleri
7 Kentsel koruma alanlarında uluslararası ve ulusal planlama örnekleri
8 Kentsel koruma alanlarında uluslararası ve ulusal planlama örnekleri
9 Arasınav
10 Saha/örnek alan çalışmasına ilişkin açıklamalar ve saha/örnek alan üzerine araştırmalar
11 Saha/örnek alan araştırmalarının sunumu
12 Saha/örnek alan araştırmalarının sunumu
13 Saha/örnek alan araştırmalarının sunumu
14 Saha/örnek alan araştırmalarının sunumu
15 Saha/örnek alan araştırmalarının sunumu
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Korunması gerekli alanlar ve sınıflandırmaları hakkında bilgi sahibi olma,
2 Korunması gerekli kentsel alanlara müdahale yöntemleri konusunda deneyim kazanma,
3 Korunması gerekli kentsel alanların planlanması konusunda teorik bilgi edinme,
4 Ülkemizde kentsel koruma ve koruma planlaması sistemi ve uygulamaları konusunda bilgi ve deneyim sahibi olma,
5 Uluslararası alanda kentsel koruma uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma,
6 Kentsel koruma alanları için planlama politika ve kararları geliştirme konusunda deneyim sahibi olma.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kentsel Tasarım
2 Kent ve Bölge Planlama
3 Ulaşım
4 Peyzaj
5 Ekoloji
6 Sosyoloji
7 Şehircilik Tarihi
8 Sanat Tarihi
9 Kentsel Koruma
10 Bilgisayar Destekli tasarım
11 Kentsel Coğrafya
12 Mimarlık Bilgisi
13 Ekonomi
14 Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15 İstatistik
16 İmar Hukuku
17 Çizim ve Sunum Teknikleri
18 Planlama Kuram ve Teknikleri
19 Yabancı Dil
20 Genel Kültür
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 2 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 6 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Yücel, C., 2004. Türkiye’de Kentsel Koruma Alanlarının Planlanmasına Yönelik Bir Sistem Önerisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Feilden B. M. and Jokilehto, J., 1993. Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM, Rome Fitch, J. M., 1990. Historic Preservation, Curatorial Management of the Built World, the University Press of Virginia. Okyay, İ., 2001. Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması, Malraux Yasası, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul Özel, S., 1998. Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Alkım Yayınları, İstanbul Saunders, A., 1989. Heritage Management and Training in England, in Archaeological Heritage Management in the Modern World, Eds. Cleere, H. F., One World Archaeology, UNWIN, London The Royal Town Planning Institute, 2000. Conservation of the Historic Environment, A Good Practice Guide for Planners, London

Ders İle İlgili Dosyalar