Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ II Birinci Düzey TAR 326 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundaki siyasal ve hukuki süreçleri ana hatlarıyla belirtmek,temel dış politika sorunları ile iç politika sorunlarını ilişkilendirmek, Çok Partili Yaşama geçiş sürecini izah etmek.
Dersin Tanımı TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ

Dersin İçeriği
1 Saltanatın Kaldırılması-Cumhuriyetin İlanı- Halifeliğin Kaldırılması ve getirdikleri.
2 İkinci Meclis ve genel özellikleri, İkinci Mecliste Muhalefet.
3 Çok partili hayata geçiş denemeleri ve temel dinamikler.
4 Atatürk döneminde rejime dönük isyanlar.
5 Atatürk döneminde rejime dönük isyanlar.
6 Dış politikanın kuramsal çerçevesi-Türkiye''nin dış politika ilkeleri.
7 Türkiye''nin ikili ilişkileri (Batı devletleriyle)- Türkiye''nin ikili ilişkileri (Doğu devletleriyle)
8 ARA SINAV
9 Cumhuriyet döneminde Türkiye''de sınırlar ve nüfus- göç hareketleri.
10 İkinci Dünya Savaşı Öncesi ve sırasında Türkiye.
11 Atatürk Sonrası Tek Parti Döneminin Özellikleri.
12 Atatürk Sonrası Tek Parti Döneminin Özellikleri.
13 Çok Partili Yaşama Geçişin İç ve Dış Dinamikleri.
14 Genel Değerlendirme.
15
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye’nin Kurtuluş Savaşı dönemini kavramak, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemlerini ve dış politikasını, problemlerini anlamak.
2 Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilmek
3 Türk dilini, mesleki üslubunu ve tarih bilgisini gerektiği zamanlarda en etkili şekilde kullanabilmek
4 Ülke sorunlarına duyarlı olma, gündemi takip edebilme, güncel konuların arka planını tarihsel olaylarla ilişkilendirebilme
5 Tarihi meseleleri çözme ve ispata yönelik yeteneklerini geliştirmek
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yalçın, Durmuş (ve diğerleri), Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, ATAM Yayınları, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Selek, Sabahattin, Anadolu İhtilali, C. 1-2, Kastaş Yayınları. Güneş, İhsan, Birinci TBMM’nin Düşünce Yapısı, ATAM Yayınları, Ankara, 2005. Gönlübol, Mehmet, Olaylarla Türk Dış Politikası. Uras, Esat, Tarihte Ermeni,ler ve Ermeni Meselesi. Karacani Ali Naci,Siyasi Karikatürlerde Emperyalizm, Milletler Cemiyeti ve Türkiye, IQ Yayınları, İstanbul, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar