Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMASÖTİK TEKNOLOJİ IV LAB. Birinci Düzey FTE 404 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA EREN BÖNCÜ, DOÇ. DR. SEDAT ÜNAL, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÇELİK TEKELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatma ve laboratuvar uygulaması
Dersin Amacı Katı dozaj şekillerini kavrayabilmek ve hazırlayabilmek, bazı kalite kontrollerini yapabilmek ve özel laboratuvar cihazlarını kullanabilmek.
Dersin Tanımı Katı dozaj şekillerinin hazırlanması, bazı kalite kontrollerinin yapılması ve özel laboratuvar cihazlarının kullanılması bilgi ve becerisini kazandıran laboratuvar dersleri.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvar uygulamalarına yönelik bilgilendirme
2 Laboratuvar uygulamalarına yönelik bilgilendirme
3 Tozlar üzerine yapılan kontroller
4 Tozlar üzerine yapılan kontroller
5 Tablet formülasyonu (direkt basım)
6 Tablet formülasyonu (kuru granülasyon)
7 Tablet formülasyonu (yaş granülasyon)
8 ARASINAV
9 Tablet formülasyonu (direkt basım)
10 Tablet formülasyonu (kuru granülasyon)
11 Tablet formülasyonu (yaş granülasyon)
12 Özel Tabletler
13 Tablet Kontrolleri
14 Kapsül, Kaşe, Paket Aspirin tabletlerde stabilite testi
15 Öğrenci Sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Reçete çözümü ve reçetede karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme.
2 Katı dozaj şekillerini kavrayabilmek ve hazırlayabilmek, bazı kalite kontrollerini yapabilmek ve özel laboratuar cihazlarını kullanabilmek.
3 Yenilikleri izleyebilmek, eczacılık alanında literatürü değerlendirip yorumlayabilmek.
4 Sahip olduğu bilgileri eczacılık teknolojisi alanına aktarma, yeni yaklaşımlar geliştirme.
5 Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin(FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları, resmi referans kitapları takip edebilme ve yorumlayabilme.
6 Araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretebilme. Analitik düşünebilme becerisini kazanma.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 10 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Föyü
Yardımcı Kaynaklar Farmasötik Teknoloji- Temel Konular ve Dozaj Şekilleri, Ed. Ayla Z. Gursoy, Kontrollü salım sistemleri derneği yayını, Piksel Bilişim Matbaacılık Reklamcılık ve Filmcilik Hizmetleri Ltd. Şti., İstanbul, 2004. Martin, A., Physical Pharmacy, Lea&Febiger, Philadelphia, London, 1993. European Pharmacopeia, Council of Europe, Strasbourg, France. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000. The United States Pharmacopeia (USP 27, NF 22), The United States Pharmacopeial Convention, Inc., Rockville, ABD, 2004. Aulton M., Pharmaceutics-The Science and Dosage Form design, Churchill Livingstone, 1987. Data bases Physical Pharmacy: Physical Chemical Principles in the Pharmaceutical Sciences, Alfred N. Martin, Pilar Bustamante, A. H. C. Chun, Lippincott Williams & Wilkins; Philadelphia-London, 1993. Elektronik veri tabanları

Ders İle İlgili Dosyalar