Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİŞİSEL GELİŞİM VE KARİYER PLANLAMASI İkinci Düzey SEÇ 114 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul dersi yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HALİL TEKİNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu seçmeli ders ile öğrencilerin kariyer planlama süreçlerinde kullanabilecekleri çeşitli kişisel gelişim yöntemlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin bilgi ve becerilerini bilinçli bir şekilde kendini daha iyiye taşıma hedefine ulaştırmayı amaçlayan Kişisel Gelişim ve Kariyer Planlaması dersinde zaman yönetimi, toplantı yönetimi, Iki-Gai, SWOT analizi, Hızlı Okuma, Stresle Başa Çıkma, Öfke Yönetimi, Beden Dili, Etkin İletişim vb. tekniklerinden bahsedilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içerik ve amacı, giriş ve temel kavramlar
2 Zaman yönetimi
3 Toplantı yönetimi
4 Ikı-Gai
5 SWOT Analizi
6 Hızlı Okuma Teknikleri
7 Stresle Başa Çıkma Yöntemleri
8 Öfke yönetimi
9 Beden dili
10 Etkin İletişim becerileri
11 Liderlik
12 Takım Kurma ve Yönetme
13 Yabancı Dil Öğrenme Teknikleri
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Zaman yönetimi tekniklerini uygulayabilir.
2 Kişisel gelişim tekniklerini tanır ve kariyer planlama sürecinde uygular.
3 Hızlı okuma tekniklerinden yararlanır.
4 Öfke ve stres yönetim tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
5 Lider ve yönetici arasındaki farkları ayırt eder.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar - Bird, Polly. Herkes için Zaman Yönetimi. İstanbul: Optimist Yayınları; 2019 - Morgan, Nick. Toplantı Yönetimi. İstanbul: Optimist Yayınları; 2014. - Buzan, Tony. Hızlı Okuma. İstanbul: Alfa Yayınları; 2019. - Miralles, Francesc., Garcia, Hector. Ikigai - Japonların Mutlu ve Uzun Yaşam Sırrı. İstanbul: İndigo Kitap; 2017. - Bridge, Berna. Eğitimde Vizyoner Liderlik ve Etkin Yöneticilik. İstanbul: Beyaz Yayınları; 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar