Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VERİ ANALİZİ Birinci Düzey ZT 338 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma Büyükkılıç Beyzi
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı İşletme fonksiyonlarıyla ilgili sorunların çözümlerinde bilimsel araştırma yöntemleri ileri düzeyde analizler yaparak kullanabilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Veri toplama, modelleme, veri analizlerini istatistiksel paket programlar ile yapma ve elde edilen bulguları yorumlama

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 BİLİMSEL ARAŞTIRMA, ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR, ARAŞTIRMA ÖNERİSİNİN OLUŞTURULMASI
3 LİTERATÜR TARAMASI, ARAŞTIRMANIN TASARLANMASI
4 ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLENDİRME VERİ VE VERİ KAYNAKLARI
5 VERİLERİN YÖNETİMİ VE SPSS PROGRAMINDA VERİ DÜZENLEME MENÜLERİ
6 İSTATİSTİK ANALİZLERİ FREKANS ANALİZLERİ TANIMSAL İSTATİSTİK ANALİZLERİ
7 ORTALAMALAR ARASI KARŞILAŞTIRMALAR
8 ORTALAMALAR ARASI KARŞILAŞTIRMALAR
9 DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZLERİ
10 FAKTÖR ANALİZİ
11 PARAMETRİK OLMAYAN TESTLER
12 ÇOK DEĞİŞKENLİ VERİ ANALİZLERİ
13 ARAŞTIRMA BULGULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI VE SUNUMU
14 Sonuç ve Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İşletmenin finansman, pazarlama, üretim ya da yönetim fonksiyonlarının sorunlarını tanımlama, araştırma konusuyla ilgili literatür taraması yapma, araştırma sürecini tasarımlama işlemlerini yapabilme.
2 İşletmelerin ilgili fonksiyonlarına yönelik gerçek problemleri modelleyebilme ve çözebilme.
3 Araştırma veri kaynaklarını belirleyebilme.
4 Araştırma konusuyla ilgili veri toplayabilir ve bu verileri istatistiksel, matematiksel yöntemlerle paket programları kullanarak analiz edebilme.
5 Analiz bulgularını ve sonuçlarını bilimsel temelde yorumlayarak raporlayabilme.
6 --
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul, 2010-Doç. Dr. Ali Özdemir
Yardımcı Kaynaklar Araştırma yöntemleri ile ilgili tüm kitap ve akademik dergiler

Ders İle İlgili Dosyalar