Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İKTİSADA GİRİŞ II Birinci Düzey D-İKT102 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Oğuzhan TÜRKER, Doç. Dr. Cüneyt DUMRUL, Doç. Dr. Emrah KOÇAK, Doç. Dr. Recep ULUCAK, Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ALTIPARMAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilerin makro iktisadın temel kavramlarını giriş düzeyinde öğrenmeleri ve bu surette ekonomi ile ilgili gelişmeleri akademik açıdan değerlendirebilmeleridir. Bu ders ile öğrencilerin akademik hayatları boyunca makro iktisat içerikli derslere bir temel sağlanacaktır.
Dersin Tanımı Bu ders ekonomideki iktisadi büyüme ve tam istihdam sorunları ile ilgilidir. Ders makro ekonominin temel ilkelerine biri giriş sağlamaktadır. Ulusal milli gelir muhasebesine ilişkin temel kavramların anlatılmasının ardında dersin ilk kısmında tüm piyasalar dengede iken makroiktisadi analiz ile ilgili olacaktır. Konular kapalı ve açık ekonomide yatırımlar, tasarruf, iktisadi büyüme, toplam üretim ile para, fiyatlar, enflasyon ve döviz kuru ile ilgili olacaktır. Dersin ikinci kısmında piyasalarda denge dışı bir durum olduğunda makro iktisadi analizi gösterecektir. Bu bölümde konular işsizlik, Keynesyen denge ve makro iktisadi istikrar üzerine yoğunlaşacaktır.

Dersin İçeriği
1 Makro ekonomik akımın doğuşu ve makro modeller
2 Milli gelir, milli gelir hesaplama yöntemleri ve milli gelirle ilgili kavramlar
3 Milli geliri belirleyen faktörler: Tüketim, Tasarruf ve Yatırım fonksiyonları
4 Denge milli gelirin belirlenmesi
5 Milli gelir ve fiyatlar genel düzeyi: Toplam talep ve toplam arz (modern makroekonomi)
6 Paranın Özellikleri, para çeşitleri ve emisyon rejimleri
7 Paranın makro ekonomideki rolü
8 Ara sınav
9 Merkez Bankasının para arzını kontrolü: Para politikası araçları
10 Ekonomik hayattaki istikrarsızlıklar: Enflasyon
11 Ekonomik hayattaki istikrarsızlıklar: İstihdam ve İşsizlik
12 Ekonomik hayattaki konjonktürel dalgalanmalar
13 Dış ticaret teorisi
14 Dış ödemeler bilançosu ve döviz piyasası
15 Gelişmiş ve Gelişmekte olan ülkeler: Ekonomik büyüme ve kalkınma
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bölgesel, ulusal ve küresel düzeydeki iktisadi gelişmeleri değerlendirir.
2 Temel makro iktisadi kavramları açıklar.
3 Makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri açıklar.
4 Makro iktisadi analizin temel yöntemlerini sınıflandırır.
5 Devletin ekonomik politikalarının milli gelir üzerindeki etkilerini analiz eder.
6 Dış ticaretin ülke ekonomisine olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DİNLER, Zeynel, İktisada Giriş, Ekin Kitabevi, 19. Basım, Bursa, 2013.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar