Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENVIRONMENTAL BIOTECHNOLOGY İkinci Düzey BIOL 524 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili English
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli interactive
Dersin Amacı Aim of this course is the the acquisition of knowledge aimed at understanding plants, animals and microbes and their interactions with other organisms and environments.
Dersin Tanımı This course addresses environmental problems, such as the genetic rescue of a species, the removal of pollution, renewable energy generation or biomass production, all by using biological processes for the protection and restoration of the quality of the environment.

Dersin İçeriği
1 Biotechnology and Related Terms
2 The Situation of Biotechnology in the World and in Turkey
3 Causes and Consequences of Environmental Pollution
4 Water pollution and Effects
5 Waste Water Treatment and Biotechnological applications
6 Alternatives to chemical Pesticides
7 Soil pollution and Removal of polluters with Biotechnological and Alternative Methods
8 Ecosystem management in pest management
9 Plastic Pollution
10 Bioplastics and Production methods
11 Clean Energy Sources
12 Biogas production methods
13 Solid wastes
14 Biological Systems and Their Importance in Disposal of Solid Waste with Biotechnological Methods
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 learns about the restoration of species and ecosystems
2 Learns about phyto- and microbial remediation of contaminated soil and water,
3 learns about the production of cleaner, more efficient, and recyclable products
4 understands how the environment functions at the molecular and cellular levels.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 22 44
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 6 18
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Environmental Biotechnology Theory and Application Gareth M. Evans Judith C. Furlong University of Durham, UK and Taeus Biotech Ltd
Yardımcı Kaynaklar Environmental Biotechnology Principles and Applications Bruce E. Rittmann, Ph.D. Arizona State University Tempe, Arizona Perry L. McCarty, Sc.D. Stanford University Stanford, California

Ders İle İlgili Dosyalar