Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI Üçüncü Düzey SEC 137 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Demet Ünalan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste sunuş, buluş yolu ve araştırma stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, ödev, örnek olay, vb. teknikler uygulanacaktır.
Dersin Amacı 1.Halk sağlığında temel kavramlar bilgisi, 2.Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri, bilgisi 3.Sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesini kavrayabilme 4.Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslayabilme 5.Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, kavrayabilme 6.Bağışıklama hizmetleri, kavrayabilme 7.İşçi ve iş yeri sağlığını kavrayabilme 8.Çevre sağlığını kavrayabilme 9.Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin farkında olma 10.Genel beslenme bilgisi 11.Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirebilme 12.Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklayabilme 13.Yaşlılık ve sorunları bilgisi 14. Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları açıklayabilme
Dersin Tanımı temel kavramlar, tarihsel gelişim, temel sağlık hizmetleri, sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi, sağlık düzeyi göstergeleri, ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, bağışıklama, İşçi ve iş yeri sağlığını ,çevre sağlığı, sosyal bulaşıcı hastalıklar, beslenme, genel sağlık sorunlarını , gençlerin sağlık sorunlarını, yaşlılık ve sorunları, sağlığa zararlı alışkanlıklar.

Dersin İçeriği
1 Halk sağlığında temel kavramlar
2 Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri
3 Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama
4 Ana-çocuk sağlığı
5 Aile planlaması
6 Bağışıklama hizmetleri
7 İşçi ve iş yeri sağlığı
8 Çevre sağlığı
9 Sosyal bulaşıcı hastalıklar
10 Genel beslenme
11 Türkiye’nin genel sağlık sorunları
12 Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
13 Yaşlılık ve sorunları
14 Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halk sağlığında temel kavramları öğrenmek
2 Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini öğrenmek
3 Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirmek
4 Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklamak
5 Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları öğrenmek
6 Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin kavranması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) ( Dirican R, Bilgel N. Bursa- 1993) Halk Sağlığına Giriş ( Bertan M, 1996) Halk Sağlığı temel bilgiler (Çağatay Güler, Levent Akın, Ankara, 2006)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar