Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATERYAL GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME İkinci Düzey ELAN 557 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Seçmeli
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.İsmail ÇAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr.Seniye VURAL
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, uygulamalı
Dersin Amacı Yabancı dil öğretiminde ders materyali hazırlanması ve hazırlanan materyallerin etkin kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Yabancı dil öğretiminde ders materyali hazırlanması, farklı materyallerin dersin amacına uygun olarak kullanılması ve öğrencilerin de materyalin kullanılması konusunda bilgilendirilmesi gerekmektedir.

Dersin İçeriği
1 Materyal geliştirme ve değerlendirme hakkında genel bilgiler vermek.
2 Ders içeriklerinin hazırlanması ve farklı içerik yöntemleri
3 Materyal geliştirmede ihtiyaç analizi
4 Materyal hazırlama sunuları
5 Okullarda kullanılan ders materyallerinin değerlendirilmesi
6 Materyal inceleme ve değerlendirme
7 Ders programlarının materyal açısından incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Ders programı hazırlama sunuları
10 Teknolojinin kullanımı
11 Teknoloji sunuları
12 Fatih Projesi ve Materyal Kullanımı
13 Ders Kitabı ve Materyal Kullanımı
14 Ders Kitabı İncelemeleri
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Materials and Methods in Elt, Jo McDonough and Christopher Shaw Teaching English as a Second or Foreign Language. Celce-Murcia, M. Heinle &Heinle
Yardımcı Kaynaklar Choosing your Course book. Cunningsworth, A. Heinneman. Evaluating and Selecting EFL Teaching Materials. Cunningsworth, A Heinemann.

Ders İle İlgili Dosyalar