Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ İkinci Düzey KİM 503 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Atom ve Molekül Kimyası ve spektroskopi alanında teorik veya deneysel olarak çalışmak isteyen yüksek lisans veya doktora öğrencilerinin daha iyi bilgilenmeleri için gerekli bir ders olduğu görüşündeyiz.
Dersin Tanımı Dr.Şerife Saçmacı tarafından haftada 3 saat teorik olarak yüzyüze Türkçe dilinde verilen, ders Yüksek Lisans Öğrencilerine: Spektroskopiye giriş, Kuantizasyon ve Moleküler Enerji Seviyeleri, Geçiş olasılıkları ve Seçim kuralları, Dönme spektroskopisi, İnfrared Spektoskopisi, Raman Spektroskopisi, Moleküllerin Elektronik Spektroskopisi, Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi, NMR spektroskopisi, Moleküler spektrumların çekilmesi ve yorumlanması hakkında bilgi ve beceri kazandırır.

Dersin İçeriği
1 Moleküler spektroskopiye giriş,
2 Kuantizasyon ve Moleküler Enerji Seviyeleri,
3 Geçiş olasılıkları ve Seçim kuralları,
4 Dönme spektroskopisi,
5 Infrared spektroskopisi,
6 Arasınav
7 Raman spektroskopisi,
8 Moleküllerin Elektronik Spektroskopisi,
9 Elektronik spektroskopisinin uygulamaları,
10 Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi,
11 NMR spektroskopisi,
12 Mössbauer spektroskopisi,
13 Moleküler spektrumların kaydedilmesi ve yorumlanması,
14 Yıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Moleküler spektroskopi, temeli
2 Kuantizasyon ve moleküler enerji seviyeleri hakkında bilgi edinmek
3 Geçiş olasılıkları, seçim kuralları hakkıda bilgi edinmek
4 Dönme, İnfrared ve raman spektroskopi hakkında bilgi edienmek
5 Uygulamalar
6 Pratik yaklaşımlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 28 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Molecular Spectroscopy, Brown, John M. Brown, OCP, 1998
Yardımcı Kaynaklar 1-Molecular Spectroscopy, Banwell, McGRAW-HILL, 1972. 2-Introduction to Infrared and Raman Spectroscopy, N.B. Colthup, L.H. Daly and S. E. Wiberley, 1990.

Ders İle İlgili Dosyalar