Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İYONİK DENGELER İkinci Düzey KİMS431 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders iyonik dengelerin teorik bilgileri üzerine olacak.
Dersin Amacı Dersin amacı iyonik dengelerin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek.
Dersin Tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar. Giriş, denge sabiti ölçümleri, denge hesaplamalarında matematiksel yöntemler, asit ve bazlar, çözünürlük çarpımı ve çökelme, poliprotik asitler, kompleks oluşum dengelerine giriş, kararlı dengeye matematiksel yaklaşımlar, kompleks oluşum dengelerine ileri yaklaşımlar, redoks dengeleri, iyonik dengelere elektrolitlerin etkisi, iyonik şiddet, aktivite, aktiflik katsayısı.

Dersin İçeriği
1 Giriş, denge sabiti ölçümleri
2 Denge hesaplamalarında matematiksel yöntemler
3 Asit ve Bazlar,
4 Çözünürlük çarpımı ve çökelme
5 Poliprotik asitler
6 Kompleks oluşum dengelerine giriş
7 ARASINAV
8 Kararlı denge için matematiksel yaklaşımlar
9 Kompleks oluşum dengelerine ileri yaklaşımlar
10 Redoks dengeleri
11 İyonik etkileşimler
12 İyonik dengelere elektrolitlerin etkisi
13 İyonik şiddet, aktivite, aktiflik katsayısı.
14 genel tekrar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilere analitik kimyanın temelleri hakkında bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir.
2 öğrencilere asit ve bazların kimyasal denge üzerine etkilerinin öğretilmesi planlanmaktadır.
3 öğrencilere yabancı ve ortak iyonların kimyasal dengeler üzerine etkilerinin anlatılması hedeflenmektedir.
4 öğrencilere kimyasal dengeler için matematiksel yaklaşımların öğretilmesi hedeflenmektedir.
5 öğrencilere çözünürlük çarpımı sabitinin önemi anlatılacaktır.
6 mezuniyet sonrasında öğrencilerin denge problemleri ile karşılaştıkları sorunları çözmek için yaklaşımlar öğretilmektedir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Springer Verlag, New York, 1983.
Yardımcı Kaynaklar Skoog, D.A.,West D.M., Holler F.J., Fundamentals of Analytical Chemistry, Sixth Ed., USA, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar