Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEPARTMENTAL SEMINAR İkinci Düzey YMIK535 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri None
Eğitimin Dili English
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Seminer hazırlığı için öğrencilere dört hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı olarak hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.
Dersin Amacı Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Mikrobiyoloji alanında hazırlanan en az bir semineri sunabilecek beceriyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
2 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
3 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
4 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
5 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
6 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
7 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
8 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
9 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
10 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
11 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
12 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
13 Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
14 Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
2 Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Konu Alanı İle İlgili Literatür
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar