Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İDARE HUKUKU Birinci Düzey D-MLY327 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri lisans öğrencileri (Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır).
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HATUN KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Düz Anlatım, Tartışma, Soru Cevap,vs.
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere kamu hukukunun en temel konularından olan idare hukukunun ilkelerini anlatmaktır. Bu doğrultuda dersi alan öğrencilerin idare hukukunun gelişimi, Türkiye’nin idari teşkilatı, idarenin bireysel ve düzenleyici işlemleri konularında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
Dersin Tanımı Teorik

Dersin İçeriği
1 İdare ve Hukuk, Idarenin Bütünlüğü Ve Kamu Tüzel Kişiliği
2 Başkent Teşkilatı
3 Taşra Teşkilatı
4 İl Özel İdaresi
5 Belediye
6 Büyükşehir Belediyesi ve Köy
7 Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları Ve Bağımsız İdari Otoriteler
8 Vize sınavı
9 Kolluk
10 Kamu Hizmeti Ve Görülme Usulleri
11 İdari Kararlar
12 İdari Sözleşmeler
13 Kamu Görevlileri
14 İdarenin Mali Sorumluluğu
15 İdarenin Mal Edinme Yöntemleri
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel olarak idare hukuku ve idare kavramını açıklar.
2 İdare hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3 Türkiye’nin idari teşkilatını ve idarenin görevlerini açıklar.
4 İdari işlem kavramını, bu kavramın unsurlarını, özelliklerini ve sınıflandırılmasını açıklar.
5 Kanuni idare ilkesinin idari faaliyetler aracılığı ile nasıl somutlaştığını analiz eder.
6 İdarenin işlemlerinin hukuka uygunluğunu tespit eder.
7 Kamu personel hukukuna hakim olan ilkeleri çözümler.
8 Kamu hizmeti ve işleyişini analiz eder.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 12 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kısa İdare Hukuku, Kemal Gözler, ekin yayınevi, 2018, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İDARE HUKUKU, GENEL ESASLAR, CILT 1, ŞEREF GÖZÜBÜYÜK- TURGUT TAN, 6. BASI, TURHAN KITABEVI, ANKARA, 2013

Ders İle İlgili Dosyalar