Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PRATİK RUSÇA IV Birinci Düzey RDE 208 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR DR. YANA PARKHETA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açarak yeni gramer ve cümle yapıları pekiştirilir.

Dersin İçeriği
1 " Mars''''''''ta hayat var mı? – Olacak!". Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (ли kalıpları), uygulama. Diyalog "Paris''''''''e gidelim" (ПГВ 56). Metin çalışması (П 84-85). Konuşma – 100 yıl sonraki gelecek (П 83).
2 Dinleme (П 90-94). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (если бы kalıbları, gelecek zaman), uygulama. "Sevgiyle Komşulara" döngüsünden "Ruslar" adlı kısa bir belgesel film izliyorum. Tartışma.
3 "Benim evim benim kalem". Diyalog çalışmaları. Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler). Alıştırmalar yapmak (П 97-98). Metin çalışması (П 99-101).
4 Dinleme (П 103-104). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (dilek kipi), uygulama (П 104-105). Diyalog çalışmaları. Konuşma – «Dinlenmek istiyorum» (ПГВ 54) konulu konuşma.
5 Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (а что, если) kalıpları. Diyalog çalışmaları (ПГВ 59). «Çocuk dünyası». Dinleme (П 114-115, 117). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (bütün, hepsi). Metin çalışması (П 116). Konuşma – çocukluk (П 115).
6 Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (olumsuz cümleler). Metin çalışması (П 118-120), uygulama. Konuşma – moda (Ж 138). Kısa filmler izlemek. "Sevgiyle Komşulara" döngüsünden "Lezgiler" belgesel filmi. Tartışma.
7 Dikte. Hatalar üzerinde çalışma
8 Genel tekrar.
9 Konuşma – "Neden Dil Öğrenelim? Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (ortaç) (П 125-127) Diller nasıl öğrenilir’. Dinleme (П 127-129). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (ortaçlar). Metin çalışması
10 "Nezaket dünyayı kurtaracak" Diyalog derlemesi. Konuyla ilgili sözlüksel ve gramer materyali (datif durum), pekiştirme alıştırmaları (П 133-134).
11 ‘Zengin ve fakir’. Metin çalışması (П 139-140). Diyalog çalışmaları. Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (fiilimsiler), uygulama.
12 Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (edatlar). Metin çalışması (П.147). Konuşma – "Para biriktirmem gerekiyor mu?"
13 Diyalog çalışmaları. Uygulama (П 149-153). Ses ve video materyalleriyle çalışma (şarkılar ve filmler). Kısa filmler izlemek. "Sevgiyle Komşulara" döngüsünden belgesel uzun metrajlı film "Belaruslular". Tartışma.
14 Dikte. Hatalar üzerinde çalışma
15 Genel tekrar.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler öğrenilmiş sözcükleri kullanarak tartıma yapabilir.
2 Öğrenciler öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
3 Öğrenciler öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir ve arasındaki farklılıkları anlayabilir.
4 Öğrenciler öğrenilmiş konularda ve yine öğrenilmiş sözcükleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
5 Öğrenciler çeşitli alanlarda iletişim becerilerini geliştirir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 10 10
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S.Çernışov, A. Çernışova. Poehali. Russkiy yazık dlya vzroslıh. Bazovıy kurs. – SPb.: Zlatoust, 2014. – 200 s. (П) V.M. Miller, L.V. Politova. Jıli-bıli. Russkiy yazık dlya vzroslıh. Bazovıy kurs. – Istanbul: Multilingual, 2005. – 200 s. T. Popova, Ye. Yurkov " Pogovorim": Posobiye po rozgovornoy praktike. Zlatoust, 2015.- 160 p. (ПГВ) Miller L.V.? Politova L.V. Rybakova I.V. (Zhyli-byli (Once upone a time...) 28 Ressian lessons for beginners: textbook/ - 14th ed., revised. – St. Peterburg :Zlatoust, 2016. – 152 p.
Yardımcı Kaynaklar Documentary-feature film from the cycle "To the neighbors with love". https://www.youtube.com/watch?v=euP9VvGDG2U

Ders İle İlgili Dosyalar