Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİM VE TEKNOLOJİ İkinci Düzey SFİZ414 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEMA YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, Araştırma ödevi, Gerekli halde labaratuvar kullanmak.
Dersin Amacı 1. Bilim ve teknolojide devrim niteliğindeki erken modern değişiklikler nelerdir? 2. Bu değişiklikler çerçevesinde, bilim ve teknoloji insanoğlunun gelişmesi sürecinde bir otorite haline nasıl gelmiştir? 3. Bilim ve teknoloji kamu yaşamının merkezi haline nasıl gelmiştir? 4. Kuramsal ve kavramsal düşünce yeteneğini geliştirmek. 5. Etkin bir şekilde iletişim kurma ve tartışma yeteneğini geliştirmek.
Dersin Tanımı Ders, bilim, teknoloji ve toplum arasındaki temel ilişkileri göstermeyi amaçlar. Bilim ve Teknoloji günümüz yaşamının belirleyici bir öğesi haline gelmiştir. Bu durum nasıl ve hangi süreçler sonucu olmuştur? Geçmişe damgasını vurmuş bilimsel düşüncelerin yanı sıra teknolojik gelişmeler ile sosyo-ekonomik değişikliklerin nasıl şekillendirildiğine dair yaklaşımlar ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Paleolotik ve Neolitik Toplumlar
2 13.yüzyıldan önceki Bilim
3 İslam bilimin altın çağında İslam dünyası
4 Çin’de ki bilimsel anlayış
5 Geç Orta Çağ’da Avrupa
6 Bilimsel Devrime giriş - Bilimsel Kurumların ve Deneyin Doğuşu
7 Kartezyen ve Newton teorilerinin 18.yüzyıldaki statüsü
8 Yıl İçi Sınavı
9 Sanayileşme ve Bilim
10 Evrim teorisinin temelleri
11 Modernizme giriş
12 Klasik fizikten modern fiziğe geçiş
13 Bilim ve 20.yüzyılda Atom bombasının yapılması ve kullanılması
14 Bilim, teknoloji ve toplum ilişkisi
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Bilim ve teknolojiyi sosyal bağlamı içinde değerlendirebilecekler;
2 Kuramsal ve kavramsal düşünce yeteneğini geliştirecekler;
3 Etkin bir şekilde iletişim kurma ve tartışma yeteneğini geliştirecekler;
4 Metin okuma, anlama, araştırma yapma ve yazı yazma yeteneğini geliştireceklerdir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 10 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Seline H., 1997, Encylopedia of the History of Science, Technology, and medicine in Non – Western Cultures, Dordrecht: Kluwer Academic Publisher
Yardımcı Kaynaklar Paul, Diane B. Controlling Human Heredity, 1865 to the Present. Amherst: Prometheus Books, 1998. Jasanoff S., Markle E. G., Petersen J.C. & Pinch T., 1995, Handbook of science and technology Studies, Tousand Oaks, calif: Sage Publications. McClellan J.E & Dorn H., 2009, The History of Science and technologie in the world, Baltimore : John Hopkins University Press. Dear, P., 2009,Revolutionizing the Sciences: European Knowledge and Its Ambitions, 1500-1700. Princeton: Princeton University Press. Cardwell D., 1995, The Norton History of Technology, New York: Norton. Dorn H, 1991, The Geography of Science, Baltimore: John Hopkins University Press. Outram, Dorinda. The Enlightenment. Cambridge and New York: Cambridge University Press, 1995.

Ders İle İlgili Dosyalar