Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ TARİHİ II Birinci Düzey TAR 112 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı insanoğlunun tarih boyunca meydana getirmiş olduğu medeniyetleri öğretmek.ilk medeniyetlerin nerede ve nasıl ortay çıktığını anlamak. tarihteki başarıları incelemek.
Dersin Tanımı Eski Anadolu tarihinde Hititlerin, Urartuların, Friglerin ve Lidyalıların rolünü öğrenmek. bunların kurdukları medeniyetleri tanımak, uygarlık tarihine katkılarını öğrenmek.

Dersin İçeriği
1 II. Tuthalia ve Yeni Hitit Devleti’nin doğuşu
2 I. Šuppiluliuma Dönemi’nde Hitit imparatorluğunun kuruluşu
3 II. Muršili ve Muwatalli zamanında Hitit İmparatorluğu
4 III. Hattušili ve Pudu-Hepa Dönemi
5 IV. Tuthalia, Kurunta ve Hitit Devletinin yıkılışı
6 Ege Göçleri ve sonuçları
7 ARA SINAV
8 Geç Hitit Şehir Devletleri
9 Doğu Anadolu’da yaşayan Hurriler ve Urartular
10 Friglerin Anadolu’ya gelişi ve Frig Devleti
11 Lidyalılar ve Batı Anadolu’daki Yunan şehirleriyle olan ilişkileri
12 I. bin yılda Likya ve Pamphilia bölgesinin tarihi
13 I. bin yılda Karya Bölgesinin tarihi
14 I. bin yılda İonia, Aiolya, Troia ve Mysia bölgelerinin tarihi
15 yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bu dersin sonunda öğrenciler Hitit devletinin Anadolu'daki varlığını öğrenmiş olacak, Hititlerin nasıl bir yönetim anlayışına sahip olduklarını, Hititlerde antlaşmaların ne derce önemli olduğunu, diplomasiyi nasıl kullandıklarını öğrenecekler.
2 bu dersle birlikte öğrenciler, Hititlerin nasıl imparatorluk olduklarını Anadolu'da kesin bir hakimiyeti nasıl kurduklarını ve ne tür antlaşmalar yaptıklarını öğrenecekler. diğer yandan Suriye bölgesinin Anadolu'da kurulan bir devlet için ne kadar stratejik bir konumda olduğunun farkına varmış olacaklar.
3 bu dersin sonunda Hitit krallarının savaşçı, diplomat oldukları gibi iyi bir tarihçi de olduklarını öğrenecekler. onların nasıl annaller yazdırdıklarını, tanrılara hesap verdiklerini, dini düşünce ve duygularını da öğrenmiş olacaklar.
4 bu dersle birlikte Hititler ver Mısırlıların Ortadoğu'da barışı nasıl kurduklarını öğrenecekler. Ortadoğu'da barışın önemini kavramış olacaklar. antlaşmaların neler getirdiğini öğrenecekler.
5 bu dersle birlikte öğrenciler taht kavgaları ve iç savaşın ülkelere nasıl felaket getirmiş olduğunu, dış güçlerin de bunu nasıl değerlendirmek istediğini öğrenecekler.
6 bu dersle birlikte öğrenciler tarih boyunca Kavimler Göçü denilen büyük göçlerin ortaya çıkış nedenlerini ve büyük olayları yaratan sonuçlarını öğrenmiş olacaklar. ege Göçleri denilen olayların Ortadoğu'da ne gibi etkilerinin olduğunu öğrenmiş olacaklar. Göçlerin yıkıcı ve yapıcı sonuçlarını irdelemiş olacaklar.
7 bu dersle birlikte öğrenciler, Urartu devletinin ortaya çıkışını, Urartu uygarlığının özelliklerini, onların yüksek yaylalarda nasıl bir medeniyet kurduklarını, mimari, sanat, yazı, madencilik faaliyetlerini öğrenecekler.
8 bu dersle birlikte öğrenciler, Batı Anadolu'da yaşamış olan Friglerin nasıl özgün bir uygarlık kurduklarını onların mimarilerini, sanatlarını, musikilerini, hayvan masalarını, firiz ve fibulayı nasıl bulduklarını öğrenecekler. Firglerin batı İon uygarlığına katkılarını anlamış olacaklar.
9 bu dersle birlikte Batı Anadolu'da kurulan Lidya devletinin ekonomik gücünü, bölgenin ekonomik imkanlarını, İon dünyası ile olan ilişkilerini ve zenginliğin getirdiği gelişmeleri öğrenmiş olacaklar.
10 bu dersin sonunda öğrenciler Doğu medeniyetinin batı medeniyetine İon ve Yunan medeni,yetine katkılarını öğrenecekler. yunan mitlerinin sanatının, mimarisinin destanların hemen hepsinin Anadolu'dan Batı dünyasına geçişini öğrenmiş olacaklar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye tarihi, F. Kınal Eski Anadolu tarihi
Yardımcı Kaynaklar Sedat Alp, Hititler Devrinde Anadolu, Erkem akurgal, Anadolu, Kültür tarihi V. Sevin, Anadolu arkeolojisi,

Ders İle İlgili Dosyalar