Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
19. YY. RUS EDEBİYATI I Birinci Düzey RDE 209 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LİLİYA GAZİZOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı 19.yy.Rus edebiyatını biçimlendiren düşünceleri sunmak. Aynı dönemin eserlerini biçim ve içerik açısından değerlendirmek
Dersin Tanımı 19. yüzyıl Rus edebiyatı, Rus edebiyatının altın çağıdır. Bu, en yüce isimlerin edebiyatıdır. Aleksandr Puşkin çağdaş Rus edebi dilinin yaratıcısıdır. Bu dönem Rus edebiyatının başlıca akımları realizm ve romantizmdir.

Dersin İçeriği
1 19.yy’ın ilk yarısındaki Rus edebiyatının genel özellikleri. Dekabrist ayaklanması ve Rus tarihine ve edebiyatına getirdiği sonuçlar
2 A.S.Griboyedov’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. Temel eserlerinin değerlendirilmesi.
3 M.Yu. Lermontov’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. Yapıtlarındaki ve şiirlerindeki romantik motifler. “Zamanımızın Kahramanı” adlı eserinin değerlendirilmesi.
4 N.A.Nekrasov’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme.
5 N.V.Gogol’ün yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. Öyküleri ve “Müfettiş” komedisi
6 N.V.Gogol’ün «Ölü Canlar» romanının değerlendirilmesi.
7 «Ölü Canlar» eserinin değerlendirilmesi. Genel tekrar.
8 Ara Sınav
9 İ.GONÇAROV’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. “OBLOMOV” romanının önemi. “Oblomov” romanının değerlendirilmesi.
10 “Oblomov” romanının değerlendirilmesi.
11 F. Dostoyevski’nin yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme.
12 F.Dostoyevski’nin “Suç Ve Ceza” romanının değerlendirilmesi.
13 F.Dostoyevski’nin “Suç Ve Ceza” romanının değerlendirilmesi. F.Dostoyevski ve diğer yazarların karşılaştırılması.
14 yazarlarla ilgili yazılan makalelerin gözden geçirilmesi.Geçmiş konuların tekrarı. Final sınavına hazırlık
15 Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Derste öğrenciler 19.yüzyılın ilk yarısı ve ikinci yarısı ile ilgili öncelikle tarihi bilgiler alırlar.
2 19 yüzyılın sonuna kadar olan dönemdeki yazarları, edebi düşüncelerini, eserlerini de okuyarak ve irdeleyerek öğrenirler.
3 Derste o dönemin edebi şartlarını daha iyi kavrama imkanı bulurlar
4 ...................
5 .................
6 ............................
7 ...................................
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı «Евгений Онегин», Александр Пушкин; «Горе от ума», Александр Грибоедов; «Герой нашего времени», Михаил Лермонтов; «Обломов», Иван Гончаров.
Yardımcı Kaynaklar «Пушкин и русские романтики», Г. А. Гуковский; «Статьи о Пушкине, Лермонтове, Гоголе», В. Белинский.

Ders İle İlgili Dosyalar