Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DÜNYA SİYASETİNDE MİLLİYETÇİLİK Birinci Düzey D-ULS316 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders, milliyetçilik kavramının temellerini, farklı milliyetçilik teorilerini ve farklı devletlerdeki milliyetçilik politikalarını incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Milliyetçilik teorilerinin kapsamlı incelenmesi ve dünya politikasında milliyetçiliğin yerinin analizi yapmayı amaçlayan seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Derse giriş, dersin tanımı, işleyici ve tanıtılması. Birer kavram olarak millet ve milliyetçilik
2 İlkçi yaklaşım
3 Modernist milliyetçi teoriler ve Ernest Gellner
4 Modernist milliyetçi teoriler ve Eric Hobsbawm
5 Modernist milliyetçi teoriler ve Benedict Anderson
6 Modernist milliyetçi teoriler ve Michel Billig
7 Etnosembolcü yaklaşım ve Anthony Smith
8 Ara sınav
9 Fransız Devrimi ve Avrupa''da milliyetçiliğe etkilerinin incelenmesi
10 Osmanlı İmparatorluğu''nda azınlıklar, millet sistemi.
11 Öğrenilen teoriler ışığında Erken Cumhuriyet Döneminin İncelenmesi
12 Öğrenilen teoriler ışığında Balkan milliyetçiliği
13 Öğrenilen teoriler ışığında Yunan milliyetçiliği
14 İkinci Dünya Savaşı ve Öğrenilen teoriler ışığında Nazi Almanyası.
15 Öğrenilen teoriler ışığında Amerikan milliyetçiliği
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders ile ilgili kavramlar ve milliyetçilik üzerine yapılan çalışmalar yardımıyla eleştirel bir analiz için teorik alt yapı oluştururlar.
2 Milliyetçilik teorilerinin temel özelliklerini ve bu teorilerin öncülerini tarif ederler.
3 Ulus-devlet ile milliyetçilik arasındaki ilişkiyi açıklarlar.
4 Türkiye ve dünyada milliyetçiliğin temel özelliklerini ortaya koyarlar.
5 Farklı milliyetçilik süreçlerini analiz etme becerisi kazanırlar
6 Tarihi süreçleri analiz etmek için gerekli metodolojik alt yapıyı oluşturular.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları: Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2013. - Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Üzerine Güncel Tartışmalar: Eleştirel Bir Müdahale içinde, İstanbul: İ. Bilgi Üni. Yayınları, 2010,
Yardımcı Kaynaklar - Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk, (çev.) Büşra Ersanlı, Günay Göksu Özdoğan, İstanbul: Hil Yayın, 2008. - Eric J. Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik: Program, Mit, Gerçeklik, (çev.) Osman Akınhay, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. - Benedict Anderson, Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, (çev.) İskender Savaşır, İstanbul: Metis Yayınları, 2011. - Michael Billig, Banal Milliyetçilik (çev.) Cen Şişkolar, İstanbul: Gaye Kitabevi, 2003. - Anthony D. Smith, Milli Kimlik, (çev.) Bahadır Sina Şener, İstanbul: İletişim Yayınları, 2010. - Haldun Gülalp, Vatandaşlık ve Etnik Çatışma: Ulus Devletin Sorgulanması, İstanbul: Metis Yayınları, 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar