Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 Birinci Düzey MİK 815 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tıbbi Mikrobiyoloji zorunlu doktora derslerinin alınması
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hüseyin Kılıç
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hüseyin Kılıç
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı Bilimsel çalışmaların planlanması ve tez yazım kurallarının kavranması.
Dersin Tanımı Bilimsel çalışmaların planlanması ve tez yazım kuralları.

Dersin İçeriği
1 Mikroorganizmaların yapısı ve taksonomisi.
2 Mikroorganizmaların virülans faktörleri.
3 Örnek alımı, laboratuvara transportu ve örneklerin işlenmesi.
4 İzolasyon yöntemleri.
5 Mikroorganizmaların mikroskobik morfolojisi.
6 Temel identifikasyon yöntemleri.
7 Laboratuvar araç gereçlerinin kullanılması.
8 Solüsyon ve reaktiflerin hazırlanması.
9 Tez yazım kuralları
10 Bilimsel araştırmanın planlanması.
11 Makale ve seminer sunumu.
12 Kongrelerde bilimsel çalışmaların sunulması.
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel çalışmaların planlanmasının kavranması.
2 İngilizce makalelerin tercümesi.
3 Güncel yayınların takibi.
4 Araştırma sonuçlarının analizi.
5 Makale yazımı.
6 Tez yazım kurallarının kavranması.
7 Sonuçların kliniklerde öneminin vurgulanması.
8 Bilimsel yayınlarda etik kurallar.
9 Yeni etkenlerin öğretilmesi.
10 Yeni tanı yöntemlerinin uygulanması.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 4 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 10 4 40
Ara sınavlara hazırlık 10 8 80
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 8 80
Laboratuvar 10 12 120
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 8 80
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar