Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZ ŞARKİYATÇILIĞI Birinci Düzey ELIT 563 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri herhangi bir ön koşul dersi bulunmamaktadır
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Hasan Baktır
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Sunu ve Tartışma
Dersin Amacı İngiliz Edebiyatı, Kültürü ve Tarihinde Doğu dünyasını anlatan metinleri ve bu metinlerde İngilizlerin Doğu dünyasına bakış açısını sorgulamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders İngiliz Şarkiyatçılığını araştırma, sorgulamak ve bu gelenek ile ilgili yeni bakış açıları geliştirmek amacı taşımaktadır. Bu derste Eski, Ortaçağ, Rönesans, Aydınlanma Dönemi ve Modern dönemlerde Doğu dünyası üzerine yazılan metinler ve bu metinlerdeki düşünce ve yaklaşımları incelenir.

Dersin İçeriği
1 Middle English Orientalism: Geoffrey Chaucer and Crusaders
2 The Renaissance: Oueen Elizabeth and cooperation with the Esat Companies and Oriental Trades
3 Orient in Shakepeare, Marlowe, Sidney, Milton, Kyde and other Renaissance playwrights' texts
4 Oriental Travelers: Pocookce, Sandy and Blount
5 Oriental Histories: Knolle and Rycaut
6 18th Century: Samuel Johnson, Alexander Pope, Richard Steele, Joseph Addison, Daniel Defoe and Orient
7 Lady mary Wortley Montagu
8 The Romantics
9 Midterm
10 Byron, Shelley, Coleridge, Beckford
11 Selections from the Romantics
12 The Victorians and Orient
13 Orient in Modern English Literature and Culture
14 Selections from the Contemporary Witers
15 Final
16 -------
17 ------------
18 --------------
19 --------------
20 --------

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Becoming familiar with the representation of the Orient in the Medieval english literature
2 learning about the influence of the Orienal world on English Literature and Culture
3 To know about the Renaissance idea of the Orient
4 To Survey the English mind and its perception of the "other" Orient
5 to develop critical attitude toward occidental and English idea of the Orient.
6 to become familiar with the interactions between the Orient and Occident.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Crusade Ideology, Islam and West Orientalism, Edward Said Turks Moors and Englishmen in the Age of Discovery Islam and Britain Western Views of Islam in Early Modern Europe
Yardımcı Kaynaklar Muslim-Christian Relationships, Brill

Ders İle İlgili Dosyalar