Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİNİN UYGULAMALARI Birinci Düzey EAK 510 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı; öğrenciye Atomik absorpsiyon spektrometresinin kullanılmasının ve ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin uygulamalarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Eser element analizinde en sık kullanılan aletlerden Atomik absorpsiyon spektrometresinin (AAS) kullanılması, ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinden sıvı-sıvı ekstraksiyonu, katı faz ekstraksiyonunun uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Zenginleştirme Yöntemlerine Giriş
2 Eser Element Tanımı ve Önemi
3 Eser Element Analiz Yöntemleri
4 Eser Element Analizinde Kullanılan Cihazlar
5 AAS’nin Temel Prensipleri
6 AAS’nin Başlıca Kısımları
7 ARA SINAV
8 AAS’nin Uygulama Alanları
9 AAS’nin Uygulama Alanları
10 AAS’nin Kullanımı
11 Ayırma ve Zenginleştirme Yöntemlerinin Uygulamaları
12 Sıvı-sıvı Ekstraksiyonun Uygulamaları
13 Katı Faz Ekstraksiyonu Uygulamaları
14 Mebran Filtrasyon Sisteminin Uygulamaları
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Zenginleştirme metotları
2 Zenginleştirme metotlarının seçimi
3 Zenginleştirme metotlarının gerekliliği
4 Zenginleştirme metotlarının uygulamaları
5 Zenginleştirme metotlarının eser element analizine uygulamaları
6 Zenginleştirme metotlarının ilaç analizine uygulamaları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 30 30
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Enrichment Techniques for Inorganic Analysis, Atsushi Mizuike, Springer-Werlag, 1983
Yardımcı Kaynaklar Selected Methods of Trace Metal Analysis, Jon C. Von Loon, Toronto, 1985

Ders İle İlgili Dosyalar