Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEPREME DAYANIKLI YAPI TASARIMI İkinci Düzey MİM 587 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM ÖZGÜR DENEME
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. IBRAHIM OZGUR DENEME
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİ-SUNUMLAR-TARTIŞMA-ARAŞTIRMA
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere depreme dayanıklı yapı tasarımında uyulması gereken kurallar ile bu tasarımda kullanılan yöntemler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Giriş. Depremin nedenleri ve deprem terimleri. Depreme dayanıklı yapı üretiminde beton kalitesinin önemi. Mimari projede uyulması gereken kurallar. Tipik deprem hasarları ve nedenleri. Yapı taşıyıcı sistemleri. Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği. Eşdeğer yük, mod birleştirme ve zaman tanım alanında hesap yöntemleri. Tasarım Uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Deprem Nedenleri ve Türleri
3 Deprem Parametreleri
4 Mimari Projede Uyulması Gereken Kurallar
5 Depreme Dayanıklı Yapı Üretiminde Beton Kalitesinin Önemi
6 Tipik Deprem Hasarları ve Nedenleri
7 Yapı Taşıyıcı Sistem Elemanları
8 Arasınav
9 Yapı Taşıyıcı Sistemleri
10 Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği
11 Eşdeğer Yük Yöntemi
12 Mod Birleştirme
13 Zaman Tanım Alanında Hesap Yöntemleri
14 Tasarım Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deprem ve deprem parametreleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Depreme dayanıklı yapı tasarımı açısından mimari projede uyulması gereken kuralları öğrenir.
3 Deprem hasarları ve nedenlerini öğrenir.
4 Depreme dayanıklı yapı tasarımında kullanılan yapı taşıyıcı sistemlerini öğrenir.
5 Yapıların deprem analizinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Depreme dayanıklı yapı tasarımı için eleştirisel bir bakış açısı ve değerlendirme yeteneği kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar