Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEPREME DAYANIKLI YAPI TASARIMI Birinci Düzey MİM 587 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM ÖZGÜR DENEME
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. IBRAHIM OZGUR DENEME
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİ-SUNUMLAR-TARTIŞMA-ARAŞTIRMA
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere depreme dayanıklı yapı tasarımında uyulması gereken kurallar ile bu tasarımda kullanılan yöntemler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Giriş. Depremin nedenleri ve deprem terimleri. Depreme dayanıklı yapı üretiminde beton kalitesinin önemi. Mimari projede uyulması gereken kurallar. Tipik deprem hasarları ve nedenleri. Yapı taşıyıcı sistemleri. Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği. Eşdeğer yük, mod birleştirme ve zaman tanım alanında hesap yöntemleri. Tasarım Uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Deprem Nedenleri ve Türleri
3 Deprem Parametreleri
4 Mimari Projede Uyulması Gereken Kurallar
5 Depreme Dayanıklı Yapı Üretiminde Beton Kalitesinin Önemi
6 Tipik Deprem Hasarları ve Nedenleri
7 Yapı Taşıyıcı Sistem Elemanları
8 Arasınav
9 Yapı Taşıyıcı Sistemleri
10 Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği
11 Eşdeğer Yük Yöntemi
12 Mod Birleştirme
13 Zaman Tanım Alanında Hesap Yöntemleri
14 Tasarım Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deprem ve deprem parametreleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Depreme dayanıklı yapı tasarımı açısından mimari projede uyulması gereken kuralları öğrenir.
3 Deprem hasarları ve nedenlerini öğrenir.
4 Depreme dayanıklı yapı tasarımında kullanılan yapı taşıyıcı sistemlerini öğrenir.
5 Yapıların deprem analizinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Depreme dayanıklı yapı tasarımı için eleştirisel bir bakış açısı ve değerlendirme yeteneği kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar