Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ETİĞİ Birinci Düzey TDS 194 2 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Ayşegül AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma, örnek olay çözümü yöntemleri kullanılacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin mesleki, profesyonel birlikler, mesleki etik ve meslek etiği hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları beklenmektedir. Onların mesleki yaşam ve öğrencilerin başlatmak etik ikilem planlanan faaliyetlerin durumunu çözmek için herhangi bir etik çerçevesinde girmemektedir. Öğrencilerin hassas olması beklenen yetkinlikler belirlenerek, bunların meslek etiğine uygun olmayan davranışları terk etmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması,Öğrencilerimizin tarihini, deontolojisini, meslekleşme sürecini bilmesi, etik ilkeleri benimsemesi, meslekte çağdaş rollerin, eski- yeni yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Meslek kavramının tanımı ve önemi. Meslekleşme kriterleri
2 Etik kavramının tanımı,önemi ve tarihsel gelişimi.
3 Ahlak ve etik kavramları arasındaki ilişki
4 İş ahlâkı, mesleki değerler.
5 Etik ikilem nedir. Örnek olaylar.
6 Tıp etiği nedir? Tıp etiği ilkeleri nelerdir.
7 Hasta hakları ve yasal yükümlülüğün bozulduğu durumlar
8 VİZE
9 Büro yönetimi ve Sekreterlik etiği tanımı önemi ve tarihsel gelişimi.
10 Sekreterlerin ahlaki Sorumlulukları mesleki değerleri.
11 Sekreterlikte İş ahlakı ilkeleri.
12 Sekreterlikte İş ahlakı ilkeleri. Mobbing kavramı ve örnek olaylar.
13 Bürolarda etik dışı davranışlar
14 Sekreterlik etik ilkesi önerisi ve meslek birlikleri
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Meslek tanımı, meslekleşme süreci ve meslek hakkında bilgi sahibi olur
2 Mesleğin sosyolojik özellikleri, deontolojisi hakkında yeterli bilgiye sahip olur
3 Mesleki değerleri bilir ve korur.
4 Mesleğin yasal yönlerini, eski ve yeni yasal değişiklikleri takip eder.
5 Kendi mesleğinin haklarını, insan hakları ve hasta hakları konusunda yeterli bilgi ile donatılır
6 Hasta bilgilerinin gizliliğini öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1 - TENGİLİMOĞLU, D, Çıtak, N, Yönetici ve Tıp Sekreterliği, yayıncılık Seçkin, 2003 2 - TENGİLİMOĞLU, D, Çıtak, N, Tıbbi Sekreter. , 2009 yayınlamak seckin 3 - Deantoloji: Arda B, Oğuz Y, Pelin SÇ, 4. Tutar, H, Başpınar. N. Altınöz, M, Sekreter El Kitabı, Seçkin, 2007 yayınlamak. 5. Tıp Etiğine Giriş Erdem AYDIN, 2006

Ders İle İlgili Dosyalar