Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL 2 İkinci Düzey YBD 102 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. NİLGÜN KARSAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, alıştırma
Dersin Amacı Öğrencilerinin temel dilbilgisi ve kelime dağarcıklarını geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Dersin amacı öğrencilerin temel yabancı dil bilgisine kavuşmalarını sağlamaktır. Ders süresince öğrencilerin dinleme-konuşma-okuma-yazma becerilerini geliştirecek yönde konu anlatımı ve alıştırmalar sürdürülmektedir.

Dersin İçeriği
1 Introduction, Was-were
2 There was, There were
3 These-Those, Prepositions of Time, Adjectives
4 Past simple, Irregular verbs
5 Past simple, Irregular verbs
6 Comparative-Superlative, as—as
7 Comparative-Superlative, as—as
8 Vize
9 Can-could, Be able to
10 Can-could, Be able to
11 Countable-uncountable, would like
12 Some-any, how much, how many
13 Present continuous, Past continuous
14 Present continuous, Past continuous, While-When
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel dilbilgisi kurallarını öğrenip kullanması
2 Öğrencilerin temel İngilizce metinleri ve dinleme parçalarını anlayacak seviyeye gelmeleri
3 İngilizce cümle yapılarını (olumlu-olumsuz-soru), geçmiş, geniş ve şimdiki (devam eden biçimleri ile birlikte) zamanı, temel modal’ları, bağlaçları ve zarf cümleciklerini anlayıp kullanabilecek seviyeye gelmesi amaçlanmaktadır
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   80
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Back Up (aka Brush Up) Course Grammar, Aydil Publications, 2005.
Yardımcı Kaynaklar Çeşitli görsel ve işitsel materyaleller

Ders İle İlgili Dosyalar