|
1 |
Kavram ve matematiksel kavram nedir?
|
|
2 |
Bilgi ve biliş kavramları ne manaya gelir? Kavram oluşturma süreci nasıl işlemektedir?
|
|
3 |
Matematiksel kavramların zihindeki oluşum süreci: Soyutlama ve genelleme.
|
|
4 |
Piaget'in bakış açısıyla kavram oluşturma sürecinin izahı: Deneysel, yarı-deneysel ve yansıtıcı soyutlama.
|
|
5 |
Matematiksel bilgi türleri: Kavramsal, işlemsel ve ilişkisel bilgi.
|
|
6 |
Matematiğin yapıtaşları: Tanımsız kavramlar, tanımlar, aksiyomlar ve teoremler.
Matematik öğretiminde kavram tanımları ve kavram imajlarının rolü.
|
|
7 |
Davranışçı öğrenme teorisi; söz konusu teorinin matematik öğrenim-öğretim süreçlerine nasıl yansıdığı hususunun tartışılması.
|
|
8 |
Yapılandırmacı öğrenme teorisi (constructivism); radikal yapılandırmacılık ve sosyal yapılandrımacılık teorilerinin tartışılması.
|
|
9 |
Sosyo-kültürel teori, bilgi işlem teorisi ve bu teorilerin matematik öğretimine ilişkin getirdiği öneriler.
|
|
10 |
Problem-çözme temelli öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirlikçi (cooperative) öğrenme modellerinin tartışılması.
|
|
11 |
Üs-biliş (metacognition) ve bu düşünce tarzının matematik öğretimindeki kullanımı.
|
|
12 |
Aritmetik alt öğrenme alanıyla alakalı kavramların nasıl öğrenildiği hususunun farklı teoriler ışığında incelenmesi.
|
|
13 |
Cebir alt öğrenme alanıyla alakalı kavramların nasıl öğrenildiği hususunun farklı teoriler ışığında incelenmesi.
|
|
14 |
Geometrik düşüncenin gelişimi (Van Hiele teorisi); düzlemsel ve üç boyutlu geometrik kavramların öğrenim süreçlerinin Van Hiele teorisi ile ilişkilendirilerek tartışılması.
|
|
15 |
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|