Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NAZIM İkinci Düzey TDE 535 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Başlangıcından itibaren eski Türk edebiyatına dahil manzum eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması, her yüz yılda dikkate değer önemli nâzımlar ve eserleri hakkında genel bilgiler, aruz hakkında tamamlayıcı bilgiler, manzum metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları.
Dersin Tanımı Başlangıcından itibaren eski Türk edebiyatına dahil manzum eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması, her yüz yılda dikkate değer önemli nâzımlar ve eserleri hakkında genel bilgiler, aruz hakkında tamamlayıcı bilgiler, manzum metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları.

Dersin İçeriği
1 Başlangıcından itibaren eski Türk edebiyatına dahil manzum eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması
2 Arûz Bilgisi ve Uygulamaları
3 Arûz Bilgisi ve Uygulamaları
4 14. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
5 14. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
6 15. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
7 15. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
8 Ara Dönem Sınavı
9 16. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
10 16. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
11 17. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
12 17. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
13 18. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
14 18. Yüzyıl Türkçe Elyazması Manzum Metinleri Okuma ve Anlamlandırma
15 Dönem Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Manzum metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları
2 Her yüz yılda dikkate değer önemli şairler ve şiirleri hakkında genel bilgiler edinme
3 Başlangıcından itibaren eski Türk edebiyatına dahil manzum eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması
4 Arûz ölçüsünü uygulama becerisinin geliştirlmesi
5 Klâsik dönem Türkçe sözlükleri kullanma becerisinin geliştirilmesi
6 14. Yüzyıl Türkçe Manzum Metinleri Tanıma, Okuma ve Yorumlama Becerisinin Geliştirilmesi
7 15. Yüzyıl Türkçe Manzum Metinleri Tanıma, Okuma ve Yorumlama Becerisinin Geliştirilmesi
8 16. Yüzyıl Türkçe Manzum Metinleri Tanıma, Okuma ve Yorumlama Becerisinin Geliştirilmesi
9 17. Yüzyıl Türkçe Manzum Metinleri Tanıma, Okuma ve Yorumlama Becerisinin Geliştirilmesi
10 18. Yüzyıl Türkçe Manzum Metinleri Tanıma, Okuma ve Yorumlama Becerisinin Geliştirilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Eski Türk Edebiyatı Nazım-I, Eski Türk Edebiyatı Nazım-II. Prof. Dr. Fahir İz
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar