Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ İkinci Düzey UM 202 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı AKIŞKANLAR MEKANİĞİ TEMEL KAVRAMLARINI TANIMA, KULLANILAN TEMEL DENKLEMLERİ ÖĞRETME, AKIŞKANLARIN UYGULANDIĞI ALANLARDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLERİ ÇÖZME YETENEĞİ KAZANDIRMA
Dersin Tanımı ZORUNLU

Dersin İçeriği
1 AKIŞKANLAR MEKANİĞİNE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
2 AKIŞKANLARIN ÖZELLİKLERİ
3 BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
4 AKIŞKAN KİNEMATİĞİ
5 BERNOULLİ VE ENERJİ DENKLEMLERİ
6 BERNOULLİ VE ENERJİ DENKLEMLERİ
7 YARIYIL SINAVI
8 AKIŞ SİSTEMLERİNİN MOMENTUM ANALİZİ
9 AKIŞ SİSTEMLERİNİN MOMENTUM ANALİZİ
10 BOYUT ANALİZİ VE MODELLEME
11 BOYUT ANALİZİ VE MODELLEME
12 LAMİNER VE TÜRBÜLANSLI AKIŞLAR
13 BORULARDA SÜRTÜNMELİ AKIŞLAR
14 BORULARDA SÜRTÜNMELİ AKIŞLAR
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Akışkan kavramını, sıvı ve gazlar arasındaki ortak ve farklı yönleri bilme, vizkosite, yüzeysel gerilime ve buharlaşma basıncı gibi kavramları içeren problemleri çözebilme yeteneği
2 Dalmış yüzeylere etkiyen basınç kuvvetini , etki noktasını ve momenti hesaplayabilme yeteneği
3 Basınç, hız ve debi ölçme yöntemlerini öğrenme yeteneği
4 Bir akışta kütlesel, hacimsel debiyi ve ortalama hızı hesaplayabilme yeteneği
5 Akış desenleri ve akışkan görselleştirme tekniklerini öğrenme ve analizlerini yapabilme yeteneği
6 Duran yahut hareket eden saptırıcılara, dirsekler ve lülelere, dönen sistemlere akış dolayısı ile etkiyen kuvvet ve momentleri hareket miktarı denklemi yardımı ile hesaplayabilme yeteneği
7 Akışkanlar mekaniğine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
8 Boyut analizi ve modelleme yeteneği ile analiz yapabilme
9 Akışkanlar mekaniği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10 Akışları üniform/üniform olmayan, daimi /daimi olmayan, sıkıştırılabilir/sıkıştırılamaz, sürtünmeli/sürtünmesiz, laminer/türbülanslı, tek boyutlu/iki boyutlu/üç boyutlu olarak sınıflandırabilme yeteneği

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 5 65
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 5 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları, Yunus A. Çengel, John M. Cimbala
Yardımcı Kaynaklar Akışkanlar Mekaniği Ders Noltarı

Ders İle İlgili Dosyalar