Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KALITSAL HASTALIKLARIN BİYOKİMYASI Üçüncü Düzey EBK 612 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hastalıkların biyokimyasal temeli ve mekanizmalarını öğrencilere öğretmektir.
Dersin Tanımı Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.

Dersin İçeriği
1 Kalıtsal metabolik hastalıkların biyokimyasal temeli
2 Enzim anomalilerinin tanısı
3 Yağ metabolizması bozuklukları, Lipoprotein metabolizması bozuklukları, Yağlı feçes, Zollinger-Ellinson sendromu, Lipoliz bozukluğu, Adisson hastalığı, Abetalipoproteinemi, Hipobetalipoproteinemi
4 Serumda lipit transportunu etkileyen hastalıklar, Hiperlipidemiler, Hipolipidemiler
5 Kolestrol sentezi ve metabolik bozuklukları
6 EXAM
7 Lizozom depo hastalıkları, Sfingolipidlerden doğan hastalıklar, Gaucher’s hastalığı, Niemann-Pick hastalığı, Krabbe sendromu, Metakromik lökodistrofi, Fabry’s hastalığı, Tay Sach’s hastalığı
8 Karbohidratlarla ilgili metabolik hastalıklar, Diabet, Hipoglisemi, Laktoz intoleransı, Kalıtsal fruktozüri, esansiyel fruktozüri, Glikojen depo hastalıkları
9 Üre siklusu enzimlerinin eksikliği
10 Aminoasitlerle ilgili metabolik bozukluklar, Aminoasidüriler, Hiperfenilalaninemiler, Tirozinemiler, Alkaptanüri, Akçaağaç Şurubu İdrar Hastalığı, Homosistinüri, Hiperhomosisteinemi, Doğuştan amino asit metabolizması hataları
11 Purin ve pirimidin metabolizması bozuklukları Hiperürisemi Hem metabolizması bozuklukları
12 Doğuştan metabolizma kusurlarının tedavisi
13 Vaka Takdimleri
14 Vaka Takdimleri
15 FINAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere hastalıkların biyokimyasal temellerini ve mekanizmalarını öğretmek
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Michael Eskin. Biochemistry of food. Academic Press; 3 edition, November 25, 2008 Pokorny, Nedyalka Yanishlieva and Michael Gordon. Antioxidants in food - Practical applications. Woodhead 2001. Nilgün Altan. Biyokimya olgu sunumlu yaklaşım. Palme yayıncılık. 2000. Goldberg S. Clinical Biochemistry Made Ridiculously Simple. Edition 3. Hardcover.2004. Mathews CK, Sypes M, Holde KE. Biochemistry, 4th Ed., Addison- Wesley, San Fransisco. 2010. Sheehand D. Clinical Chemistry, WH Freeman, San Francisco. 2009 Thabrew I, Aylıng RM. Biochemistry for Clinical Medicine, Greenwich Medical Media Ltd, London. 2001 Prof.Dr.M.Koray Gümüştaş. Olgu Dosyaları Sunumu. Nobel Tıp publishing co. 2009 Prof.Dr.K.Muzaffer Üstdal, Prof.Dr.Orkide Donma, Prof.Dr.Sezai Kuş, Yrd.Doç.Dr.Behzat Çimen. Genel ve Klinik Biyokimya I. İstanbul Medikal Yayıncılık. İstanbul. 2011.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar