Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAYSERİ:BİR KENT TARİHİ OKUMAK İkinci Düzey ŞBP 827 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Tarihi geçmişi binlerce yıl öncesine dayanan çesitli uygarlıkların bir arada veya ard zamanlı olarak yaşadığı Kayseri kentinin geçmişle bağlarını sistematik olarak ortaya çıkarabilmek amacıyla, katmanlasma bağlamında kentin açıklanması.
Dersin Tanımı Kayseri kentinin antik dönemden günümüze kadar geçen tarihi süreçte kentsel gelişiminin değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Dersin kapsamı konusunda genel bilgilendirme ve giriş
2 Tarihi Süreklilik ve Kentsel Katmanlaşma Kavramları
3 Roma Dönemi ve Öncesi Kayseri Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
4 Roma Dönemi ve Öncesi Kayseri Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
5 Selçuklu Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
6 Selçuklu Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi ve alan araştırması
7 Beylikler Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
8 Osmanlı Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
9 Ara sınav
10 Osmanlı Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi ve alan araştırması
11 Cumhuriyet Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
12 Cumhuriyet Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi
13 Cumhuriyet Dönemi Kentsel Gelişiminin Değerlendirilmesi ve alan araştırması
14 Kayseri Kenti Kentsel Katmanları Bağlamında Genel Değerlendirme - Alan araştırmaları sunumu
15 Kayseri Kenti Kentsel Katmanları Bağlamında Genel Değerlendirme - Alan araştırmaları sunumu
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kentsel katmanlar bağlamında kenti açıklar.
2 Kent tarihini açıklar.
3 Kayseri kent planlama sürecini açıklar.
4 Kentin planlı ve plansız gelişimini açıklar.
5 Plan analizlerini yapar.
6 Dönemsel değerlendirme yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Freeman, C., 1996. (Çev. S.K. Angı), Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları, Dost Kitabevi, Ankara. Huot,J.L.,&Thalmann J.P.&Valbelle D., (Çev.Ali Betaş Girgin), 2000, Kentlerin Doğuşu, İmge Kitabevi, Ankara.-Tulay, A.S., & Akat, H., Didyma, Miletos, Priene,Touring and Automobile Association of Turkey, İstanbul. Ragon, M., 1998, (Çev. M. A. Erginöz), Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. Rich, J., Wallace Hadrill, A., 2000, (Çev.L. Özgenel), Antik Dünyada Kırsal ve Kent, Homer Kitabevi, İstanbul. Roth, L., 2000, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. Thomson, G., 1995, Tarih Öncesi Ege, (Çev. Celal Üster), Payel Yayınevi, İstanbul. Wycherley, R.E., 1993, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, (Çev. Nezih Başgelen), Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul. Çayırdağ, M., 2001. Kayseri Tarihi Arastırmaları, Kayseri Büyüksehir Belediyesi Yayını, Kayseri. Cerasi, M., 1999. Osmanlı Kentinde 18. ve 19. yüzyıllarda Kent Uygarlığı ve Mimarisi, Yapı Kredi Yayını, Đstanbul. Cezar, M., 1985. Tipik Yapılarıyla Osmanlı Sehirciliğinde Çarsı ve Klasik Dönem Đmar Sistemi, M.E. Basımevi, Đstanbul. Baydur, N., 1970. Kültepe (Kanes) ve Kayseri Tarihi Üzerine Arastırmalar, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını, No: 1519, İstanbul. Çakıroğlu, N., 1952. Kayseri Evleri, ĐTÜ Mimarlık Fakültesi yayınları, İstanbul. Eravsar, O., 2000a. Seyahatnamelerde Kayseri, Kayseri Ticaret Odası Yayını, Kayseri. Erkiletlioğlu, H., 1993. Kayseri Tarihi, İl Kültür Müdürlüğü Yayınları, Kayseri.

Ders İle İlgili Dosyalar