Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYASAL MİKROBİYOLOJİ Birinci Düzey ÇM 429 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ö koşui aranmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURAY ATEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURAY ATEŞ
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Dersin Amacı Biyolojik arıtımda mikroorganizmaların rolü ve büyüme kinetiklerinin tanıtılması, büyümesini etkileyen ortam koşullarının anlaşılmasıdır.
Dersin Tanımı Enzim kinetiği, mikroorganizma büyüme kinetiği, saf kültür ve karışık kültür, karışık kültürlerde ideal koşullardan sapma, aktif çamur mikrobiyolojisi, çamur kabarması problemleri ve çözüm yöntemleri, nitrifikasyon sistemleri, anaerobik arıtım prensipleri.

Dersin İçeriği
1 Enzim Kinetiği
2 Mikroorganizmaların büyüme kinetiği
3 Mikroorganizmaların büyüme kinetiği
4 Saf kültür ve karışık kültür
5 Kesikli ve Sürekli Sistemlerde Büyüme Kinetiği
6 Kesikli ve Sürekli Sistemlerde Büyüme Kinetiği
7 Karışık Kültürlerde İdeal Koşullardan Sapma
8 Aktif Çamur Mikrobiyolojisi
9 Aktif Çamur Mikrobiyolojisi
10 Aktif Çamur Modifikasyonları
11 Aktif Çamur Modifikasyonları
12 Çamur Kabarması Problemi ve Çözüm Yöntemleri
13 Nitrifikasyon-Denitrifikasyon Sistemleri
14 Anaerobik arıtım prensipleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
3 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 2 12
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gaudy and E.Gaudy, "Microbiology for Environmental Scientist and Engineers", Mc-Graw-Hill Book Company, 1980.
Yardımcı Kaynaklar G. Bitton, “Wastewater Microbiology” John Wiley Sons, 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar